آزمایش‌گاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان گشایش یافت

آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، رئیس دانشگاه گفت: برای ساخت و تجهیز این آزمایش‌گاه و مرکز رشد اعتباری افزون بر ۲ میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

دکتر ابراهیم کوچکی افزود: این مراکز از محل اعتبار دانشگاه و حمایت‌های معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت احداث شده است.

کوچکیتصریح کرد: آزمایش‌گاه جامع با مدرن‌ترین تجهیزات آزمایش‌گاهی، محیط مناسبی جهت انجام انواع تست‌های تخصصی در همه حوزه‌های تحقیقاتی سعی دارد گام موثری در جهت برآوردن نیازهای جامعه دانشگاهی بردارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز، با اشاره به فعالیت مرکز رشد دانشگاه از سال 94 تا کنون گفت: برای گسترش اقدامات، فضای جدیدی به این مرکز اختصاص یافت.

دکتر حمیدرضا بنفشه افزود: استقرار 13 واحد فناور در مرکز و تصویب 24 طرح فناوری شده، که 11 مورد از آن‌ها به اتمام رسیده، از جمله اقدامات این مرکز است.

وی، تولید کیت استخراج DNA به روش نانومگنت و توليد تجهيزات کمک آموزشی از جمله اطلس مغز انسان و سری کامل لام‌های آموزشی بافت‌شناسی و نرم‌افزارهای کاربردی در حوزه فناوری سلامت را از ديگر پروژه‌های اين مركز معرفی کرد كه در حال تجاری‌سازی است.

بنفشه، با اشاره به ثبت 8 پتنت در اين مركز اظهار داشت: دستگاه افزایش سرعت التیام زخم و تروکاتر تخصصی خروج کاتتر کافدار با اتصال بافتی، خشکبار بدون آفلاتوکسین با استفاده از روش‌های بیولوژیک و… از جمله آن‌هااست.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ادامه داد: این مرکز دارای رتبه نهم در بین دانشگاه‌های همتراز کشور است و درصدد است با فعالیت فناورانه اساتید به همراه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان منطقه کاشان، زنجیره تولید محصولات دانش‌بنیان را کامل نماید و جایگاه دانشگاه را در ردیف دانشگاه‌های نسل سومی که علاوه بر آموزش و پژوهش قادر به ثروت‌آفرینی نیز هستند، ارتقا دهد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، دکتر اصغر عبادی‌فرد مدیر توسعه و تحقیقات وزارت بهداشت، دکتر حسین وطن‌پور مدیر توسعه فناوری وزارت بهداشت، دکتر مصداقی‌نیا عضو هیات امناء دانشگاه، دکتر محمد زارع رئیس اسبق دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مدیران و مسئولین در این مراسم حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.