آسیب دیدگی ۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان اصفهان بر اثر سیل

مشکات‌آنلاین: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت:۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان اصفهان بر اثر سیل آسیب دیدند که شامل ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری و ۵ هزار و ۷۷۶ واحد روستایی بودند.

محسن قوی‌بیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به آسیب سیل نیمه اول فروردین ماه سال جاری به تعدادی از خانه‌های شهری و روستایی استان اصفهان، اظهار داشت: بیشترین خسارت به دو شهرستان سمیرم و فریدون‌شهر وارد شد و خانه‌های زیادی تخریب شدند.
وی افزود: ۸ هزار و ۲۰۰ واحد در استان اصفهان آسیب دیدند که شامل ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری و ۵ هزار و ۷۷۶ واحد روستایی بودند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برای این خانه‌ها کارشناسی و ارزیابی صورت گرفته، گفت: مشخصات آن‌ها وارد سامانه شده و منتظر ابلاغ تسهیلات بانکی برای آن‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: یک مرحله تسهیلات ابلاغ شده، ولی هنوز به بانک‌های عامل استان اعلام نشده و به محض اعلام، افراد می‌توانند با مراجعه به بانک، تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

قوی‌بیان ادامه داد: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی یا احداث این منازل، ۲۸ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سمیرم ۹۰۳ واحد شهری و ۵۳۲ واحد روستایی آسیب دیدند، اظهار داشت: ۲۵۰ واحد نیاز به احداث و ۶۵۳ واحد نیاز به تعمیر در شهر سمیرم وجود دارد، در روستا‌های سمیرم نیز ۱۰۲ واحد نیاز به احداث مجدد و ۴۳۰ واحد نیاز به تعمیر دارای پرونده هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: در فریدون‌شهر نیز ۱۷۶ واحد شهری آسیب دیدند که ۲۶ واحد احداث مجدد و ۱۵۰ واحد تعمیری هستند. در بخش روستا‌های فریدون‌شهر یک هزار و ۱۹۸ واحد روستایی تخریب شدند که ۷۱۲ واحد آن احداث مجدد و ۴۸۵ واحد تعمیری گزارش شدند.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی مصوبه هیئت دولت برای واحد‌های احداثی در شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض و در روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است.

قوی‌بیان با بیان اینکه برای تعمیر واحد‌های شهری و روستایی، تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: واحد‌های تعمیری شهری و روستایی نوع یک ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض و واحد‌های تعمیری نوع دو، مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳ میلیون تومان بلاعوض دریافت می‌کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.