آغاز به‌کار کشتی بانوان در کاشان

با انتصاب خانم «زهرا افرازه» به‌عنوان نائب‌رئیس بانوان هیات کشتی کاشان، کشتی بانوان نیز در کاشان آغاز به‌کار کردد و از حالا به جذب ورزش‌کار در این رشته می‌پردازد.آغاز به‌کار کشتی بانوان در کاشانبه گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان کاشان، رئیس هیات کشتی شهرستان اعلام کرد: با پیشنهاد رئیس فدراسیون کشتی ایران، اتحادیه جهانی با ایجاد شیوه جدیدی از کشتی بانوان با پوشش متفاوت اسلامی تحت عنوان کشتی کلاسیک که شباهت زیادی به کشتی آزاد دارد موافقت کرد.

مرتضی مقامی‌نژاد گفت:‌ به دنبال موافقت سران کشتی جهانی با این شیوه، کشتی بانوان فدراسیون جمهوری اسلامی ایران آغاز به‌کار‌ کرد و بلافاصله در هیئت کشتی کاشان نیز مقرر شد بانوان در رشته‌های آلیش و کلاسیک فعالیت نمایند.

وی اعلام کرد: خانم زهرا افرازه به عنوان نائب‌رییس بانوان و با مدرک مربی‌گری کشتی آلیش در این هیئت مشغول به‌کارشد و در نخستین اعزام نیرو به دوره مربی‌گری، خانم‌ها «زینب سخنور»، «شفیعه نهادی» و «زهرا رسولی» شرکت نمودند تا در ادامه و در جهت توسعه این ورزش به جذب ورزش‌کار بپردازند.

مقامی افزود: ایران به‌عنوان مبدع کشتی کلاسیک بانوان نخستین دوره این مسابقات را با دعوت از تیم‌های خارجی در ۹۶ برگزارکرد که با استقبال گرم آن‌ها همراه بود و ۸ داور برتر خارجی برای قضاوت دعوت شدند که برخی از آن‌ها داور المپیکی بودند. همچنین در مهرماه ۹۷ کشتی کلاسیک بانوان قهرمان تورنمت لبنان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.