آغاز فاز اول تغییر طرح پرحادثه ترین بوار شهرستان کاشان تا دو هفته دیگر

«محمد تکبیرگو»، شهردار مشکات می گوید اجرای فاز اول طرح بلوار امام خمینی مشکات تا دو هفته دیگر آغاز می شود.

 

تکبیرگو می گوید طرح بلوار امام خمینی در دو فاز اجرا می شود که در فاز اول مسسیر عبوری سمت راست بلوار زیرسازی و آسفالت و در فاز دوم جدول گذاری های طرح سابق جمع می شود.

 

تغییر طرح این بوار، یکی از اصلی ترین خواسته های شهروندان مشکات است. آنها معتقدند طرح ناقص و نامناسبی که برای بلوار در نظر گرفته شده، عامل اصلی تصادفهای این محور است.

 

در طرح قبلی بلوار، دو باند تند رو و دو باند کندرو طراحی شده که تاکنون فقط یکی از مسیرهای کند رو آن اجرا شده است. در طرح جدید یک بلوار دو طرفه با سه میدان اصلی در نظر گرفته شده است.

 

بلوار امام خمینی مشکات پرحادثه ترین بلوار شهرستان است که تاکنون دهها شهروند مشکاتی و مسافر عبوری در این مسیر جان خود را از دست داده و یا مجروح شده اند.

 

دو سال قبل در روز تاسوعای حسینی تصادف مرگبار یک جوان مشکاتی با یک خودروی عبوری باعث شد تعدادی از شهروندان مشکاتی در یک اعتراض گسترده این مسیر را مسدود کرده و مانع تردد خودروهای عبوری شوند.

 

همزمان با این حادثه مسئولان اجرایی و امنیتی شهرستان به مشکات آمده و در یک نشست اضطراری بریدگی های بلوار را مسدود کرده و تعداد زیادی دست انداز در مسیر ایجاد کردند.

 

وجود دست اندازهای متعدد در مسیر بلوار اعتراض رانندگان و کاسبه ای را که در کنار این جاده به کسب و کار مشغولند برانگیخت. آنها معتقدند دست اندازهای ایجاد شده بیش از نیاز و از نظر فنی غیر استاندارد است.

 

چندی قبل یکی از شهروندان مشکاتی تصویری را برای مشکات آنلاین ارسال کرد که در آن کاسبان مسیر بلوار امام خمینی بیکار روی جدولهای میانی این بلوار نشسته بودند.

 

محمد تکبیرگو دومین شهردار منتخب اعضای شورای چهارم، پس از نشستن بر صندلی شهردار مشکات، تغییر طرح بلوار مرگبار مشکات را اولویت اصلی برنامه های خود دانست.

 

او طرح تغییر این بلوار را به تصویب مقامات استان و شهرستان رساند و دو ماه قبل با حضور مسئولان استان کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن را به زمین زد.

 

روند تغییر طرح بلوار امام خمینی مشکات تاکنون با حاشیه های زیادی همراه بوده است؛ از اختلاف نظر شدید میان کارمندان شهرداری تا اختلافهای شورا و شهردار.

 

اما سرانجام طرح این بلوار براساس خواسته مردم تغییر کرد و حالا شهردار وعده داده که تا دوهفته دیگر عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.