آموزش سواد رسانه ای، از نیازهای جامعه امروز است

دو مجموعه مهد کودک و یک دفتر مشاوره تحت پوشش و نظارت بهزیستی با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان به بهره برداری رسید.

مسعود خاندایی در آیین افتتاح این سه مجموعه، از کاشان به عنوان یک شهرستان ممتاز یاد کرد و گفت: هر منطقه از شهر کاشان به اندازه یک شهرستان برای خود برنامه دارد و هر یک نیز نیازمند چشم انداز توسعه و زیرساخت های مورد نیاز در زمینه های مختلف است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان، راه اندازی این مجموعه‌ها را اقدامی قابل تحسین در مسیر توسعه و اشتغال زایی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که با معضلات جنگ اقتصادی روبرو هستیم هر شخصی که با سرمایه گذاری و کارآفرینی بتواند اقدامی در جهت اشتغال جوانان انجام دهد باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای نفوذ در ذهن و افکار قشر کودک و نوجوان اشاره داشت و افزود: دشمنان و استکبار جهانی همواره در تلاش است با سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه حوزه کودک و نوجوان و ساخت برنامه های مورد هدف خود، بر ذهن و فکر آینده سازان این سرزمین اثر بگذارد که لازم است با برنامه ریزی در این راستا، برنامه های متنوع فرهنگی را از سنین پایین برای کودک و نوجوان اجرایی کنیم.

معاون فرماندار کاشان با اشاره به تهدیدات موجود در شبکه های اجتماعی در جامعه گفت: امروز حوزه آسیب های اجتماعی از مواد مخدر به سمت ارتباطات و شبکه های اجتماعی سوق پیدا کرده است که لازمه برخورد با این آسیب تقویت بنیه فرهنگی و افزایش سطح هرچه بیشتر سواد رسانه ای است.

خاندایی اضافه کرد: سواد رسانه ای امروز یک لازمه مهم برای جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری های اجتماعی است، در شرایطی که شبکه های اجتماعی و شبکه های برون مرزی خبرها و برنامه‌های مورد نظر و جهت دار خود را به افکار عمومی تحمیل می کنند، شناخت درست مردم از رسانه و ایجاد قابلیت تشخیص اخبار صحیح از میان حجمی از اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


رئیس اداره بهزیستی کاشان نیز با اشاره به بهره برداری این سه طرح خدماتی در شهرستان گفت:برای راه اندازی دو مهد کودک و مرکز مشاوره اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال هزینه شده است که اشتغالزایی 20 نفر را فراهم کرده است.

ام البنین متقی افزود: در این مجموعه‌ها که دارای بخش‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی در جهت آموزش و تربیت کودکان می‌باشد 170 نو نهال کاشانی نگهداری می‌شوند.

برنامه های بهره برداری از دو مجموعه مهد کودک و یک مرکز مشاوره با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان به همراهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان اصفهان با سردر روز یکشنبه سیزدهم بهمن ماه 98 انجام گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.