آیت الله موسوی اردبیلی عواطف قوی داشتند

آیت الله شبیری زنجانی با ابراز تاسف شدید از رحلت آیت الله موسوی اردبیلی و ثلمه‌ای که از به  سبب ارتحال این عالم فقید بر جهان اسلام وارد شده، به توصیف شخصیت دوست و رفیق قدیمی‌خود پرداخت و گفت: ایشان مورد توجه آقای خوئی بودند.

 

معظم له در پاسخ به پرسشهای «محمد علی خرمی»  مدیرمسئول پایگاه خبری «مشکات آنلاین» درباره مدت آشنائیت با آن فقید سعید، گفت: سالی که آقای بروجردی وارد قم شد ایشان هم وارد قم شدند. من 72 سال قمری است با ایشان رفاقت دارم.

 

مرجع عالی قدر تشیع «قدرت تفکر» و « سرعت انتقال» آیت الله العظمی موسوی اردبیلی را «ممتاز» خواند  و افزود: کسانی که با ایشان تماس داشتند همه بر قدرت استعدادشان صحه می‌گذاشتند. ایشان از نظر ذکاء و قوت فکر و سرعت انتقال جزء انسانهای درجه یکی بودند که من تاکنون دیده‌ام.

 

معظم له خاطرنشان کرد: با افرادی زیادی که بحث می‌کردم، بحث‌های آنها برایم قابل استفاده نبود اما ایشان از نوادری بود که من از بحث‌هایش استفاده می‌کردم.

 

آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله موسوی اردبیلی را دارای «عواطف قوی» دانست و گفت: همین عواطف قوی و احساساتی که داشتند باعث می‌شد در برخی مواقع اعلام نظر کنند. در خیلی از حوادثی که اتفاق میفتاد ایشان اعلام موضع می کرد و ساکت نبود.

 

مرجع عالی قدر تشیع در این گفتگو به تماس تلفنی خود با فرزند آیت الله موسوی اردبیلی اشاره کرد و گفت: وقتی که متوجه شدیم ایشان بستری شده اند با پسرشان تماس گرفتند و جویای حالشان شدم.

 

پیشتر یکی از نزدیکان آیت الله شبیری زنجانی از اقامه نماز این مرجع عالی قدر بر پیکر یار و رفیق دیرینش خبر داده بود.

 

پیکر آیت الله موسوی اردبیلی صبح روز جمعه، از مقابل دفتر ایشان واقع در خیابان صفائیه قم، به طرف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تشییع می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.