اتحاد نزدیک است/ سهم خواهی نداریم/ برخی از افراد لایق حذف می شوند

پس از پایان ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی، لیستهای متفاوتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کاشان منتشر شد.

مشکات آنلاین در گفتگو با «علی هاشمی طاهری» رئیس شورای اصولگرایان کاشان است. هاشمی در این گفتگو به نقد لیستی که به نام اصولگرایان در فضای مجازی منتشر شده پرداخت و در پاسخ به این پرسش که سهم کسانی که به نفع ساداتی نژاد در انتخابات مجلس کنار رفته اند چه می شود گفت: سهم خواهی نداریم.

 

متن کامل گفتگوی تلفنی مشکات آنلاین با رئیس شورای اصولگرایان کاشان بدین شرح است:

 

اخیرا در فضای مجازی لیستی به نام لیست انتخاباتی اصولگرایان منتشر شده است. نظر شما درباره این لیست چیست؟

لیستهایی که منتشر شده است گمانه زنی است. شورا 9 عضو می خواهد؛ اما در این لیستها 13 نفر وجود دارد. برخی از اسامی را دوباره نوشته اند. برخی از لتحریها را برای برخی از گروهها نوشته اند که اصلا چنین چیزی نیست. ضمن اینکه در لیستها  نام افرادی وجود داد که اصلا ثبت نام نکرده اند. البته برخی از گزینه های احتمالی ما، مثل من و آقای رضوی در این لیستها دیده می شود.

 

چه کسانی در لیست  هستند که ثبت نام نکرده اند؟

مثلا در لیست ما آقای رضوانی نژاد وجود دارد که اصلا ثبت نام نکرده است.

 

با توجه به اینکه ثبت نام تمام شده، آیا شورای اصولگرایی جلسه ای را برای رسیدن به اجماع داشته است؟

صد در صد؛ برای رسیدن به یک لیست محکم و قوی 9 نفره جلسات زیادی را داریم.

 

شاخصه های مد نظر شما برای انتخاب افراد چیست؟

17 شاخصه داریم از جمله آنها ولایتی بودن، کارآمدی، محبوبیت، تجربه و تخصص است. ما چیز پشت پرده ای نداریم. اعتقاد بنده این است که هر کسی که به انتخابات می آید به قصد خدمت می آید؛ اما از طرفی محدودیت لیست وجود دارد؛ لذا ناچارا برخی از افراد لایق کنار گذشته می شوند.

 

چرا شورای اصولگرایی از ابتدا از تعداد محدود برای ثبت نام دعوت نکرد؟

انتخابات برای همه آزاد است و میزان رای ملت است. نمی شود به کسی گفت ثبت نام نکن. هدف پُر شدن صندوق آرای جمهوری اسلامی است.

 

به دوستانتان برای ثبت نام مشورت ندادید؟

نه جدا؛ خیلی ها رفته اند و ثبت نام کرده اند و اشکالی هم ندارد. اما هدف این است که، البته ما اختلاف که نداشتیم اما اتحاد خیلی خیلی خیلی نزدیک است.

 

در برخی از مجامع شنیده شده، قرار است سهم کسانی که در انتخابات مجلس به نفع آقای ساداتی نژاد کنار رفتند الان در نظر گرفته شود. چقدر این مساله در تعیین کاندیداهای نهایی موثر است؟

سهم خواهی وجود ندارد به ویژه در اصولگرایان. هدف بچه های اصولگرا این است که بدون رودربایستی بهترین افراد را انتخاب کنند. یک مورد این سهم خواهی تاکنون وجود نداشته  و هماهنگی وجود دارد.

 

در جلسه ای که آقای ساداتی نژاد با برخی از اهالی فین داشته اند مطرح شده که یک کاندیدای فینی در لیست اصولگرایان وجود داشته باشد. چقدر این مساله صحت دارد؟

من خبر ندارم اما آقای ساداتی نژاد هرچه گفته است در راستای اهداف اصولگرایی است.

 

یعنی هماهنگ با شورا بوده است؟

با هماهنگی نه؛ اما همه همراستا هستیم. مردمان فین هم مردمان ولایتی هستند و جمعیت زیادی دارند و حتما به درخواستهای آنها توجه می شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.