اثر عطیه جوادی به مرحله نهایی جایزه جمالزاده راه‌ یافت

عطیه جوادی‌راد داستان‌نویس کاشانی همراه با ۲۱ نویسنده دیگر به مرحله نهایی داوری بخش آزاد «جایزه جمالزاده» راه یافت.

به گزارش ایسنا، دبیر این جایزه گفت: بخش آزاد زمینه‌ای جدی برای نشان‌دادن طبع خلاق و هوشمند نویسندگان در عرصه داستان است و از همین رو تاکید داشتیم حتما در جایزه جمالزاده وجود داشته باشد.

رضا روحانی درباره ویژگی داستان‌های رسیده به بخش آزاد، توضیح داد: نکته جالب در بخش آزاد کثرت آثار خوب بود که کار داوری را مشکل می‌کرد. علاوه بر این‌که داستان‌های ارائه‌شده در این بخش بسیار متنوع بود. تنوعی که علاوه بر فرم، در محتوا نیز قابل توجه بود. البته در برخی موارد داستان‌ها را می‌شد کوتاه‌تر نوشت.

او در ادامه فهرست نامزدهای بخش نهایی داستان آزاد را ارائه کرد و افزود: انوشه منادی،‌ علی یزدانی نجف‌آبادی،‌ ناهید عصمتی،‌ سعید عادبدی، مجتبی مقدم،‌ سولماز اسعدی،‌ کتایون صهبا، امین اطمینان،‌ احمد مولوی،‌ سولماز شبانی، ‌عطیه خراسانی،‌ علی نیکجو،‌ مانلی آذرمهر،‌ زهرا مهاجری کاشانی،‌ مجتبی شول افشارزاده،‌ مجتبی هژبری،‌ معصومه قدردان،‌ عطیه جوادی‌راد،‌ کاظم آقایی،‌سعید تیموری،‌ زهرا نی‌چین و امین کریمی نویسندگانی هستند که نفرات برتر در برنامه پایانی از بین آن‌ها معرفی خواهند شد.

‌شاپور بهیان،‌ مریم حسینیان،‌ ناهید طباطبایی، مهدی ربی و سیاوش گلشیری داورانی هستند که داستان‌های بخش آزاد جایزه جمالزاده را خوانش کرده‌اند.

نخستین دوره جایزه جمالزاده به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در سه بخش داستان آزاد، داستان اصفهان و زندگی‌نگاره‌های اصفهان در حال برگزاری است و آیین پایانی آن دوشنبه 29 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

عطیه جوادی‌راد داستان‌نویس کاشانی، عضو انجمن نویسندگان هزار افسانه شهرزاد و کانون اندیشه جوان سپهری کاشان است و بیش از دو دهه سابقه داستان‌نویسی، تدریس و نقد داستان دارد. «حالا یک کلاه آفتابی قرمز دارم» و «وارونگی» از آثار اوست.
جوادی‌راد مقام نخست جسنواره داستان‌های ایرانی برای داستان «پامزار» را هم در کارنامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.