احترام به عقاید مختلف، نیاز ضروری جامعه است

معاون استاندار و فرماندار کاشان در پیامی ضمن گرامیداشت هفته وحدت وجود اختلافات و تمایزها را در جامعه امری متداول و عادی نامید که تحرک و زندگی جامعه به آن وابسته است.

 

«حمیدرضا مومنیان» در این پیام از مسلمانان خواست به نظرات همدیگر احترام بگذارند و سعه صدر و آستانۀ تحمل خود را در مواجه با نظرات مخالف افزایش دهند.

 

فرماندار کاشان وحدت را به معنی احترام به نظرات و عقاید مختلف برای همگرایی و انسجام بیش از پیش دانست و نوشت: این نیاز ضروری هر جامعه ای است که اگر بخواهد به قله های پیشرفت و تعالی دست پیدا کند شایسته است برای تحقق آن کوشش نماید.

 

متن کامل این پیام بدین شرح است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ ربیع الأول ولادت بیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که ولادت رسول الله محمد(ص) بنا بر روایات موجود در مذهب شیعه است، از سوی امام خمینی (ره)، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

 

وحدت به معنی احترام به نظرات و عقاید مختلف برای همگرایی و انسجام بیش از پیش است و این نیاز ضروری هر جامعه ای است که اگر بخواهد به قله های پیشرفت و تعالی دست پیدا کند شایسته است برای تحقق آن کوشش نماید.

 

در حالی حضرت امام خمینی با تدبیر و دوراندیشی اقدام به نامگذاری هفته وحدت نمود که تفرقه افکنان تلاش داشتند با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی اساس اسلام و مسلمانی را هدف قرار داده تا به اهداف استعماری و استثماری خود دست پیدا کنند و مرور تاریخ بیانگر آن است که همواره دشمنان مغرض و دوستان ناآگاه بر آتش اختلاف دمیده و آن را شعله ور نگاه داشته اند.

 

در این شرایط پیر فرزانه و معمار کبیر انقلاب اسلامی نظریه وحدت را برای امت اسلامی ارائه نمود و با نامگذاری هفته وحدت به عنوان نماد و نشانه این وحدت فراگیر ، شیعه و سنی را بیش از پیش متحد نموده و نقشه ی دشمنان در اختلاف افکنی بین صفوف مسلمانان را نقش بر آب نمود.

 

وجود اختلافات و تمایزها در جامعه نه تنها تهدید نیست بلکه امری متداول و عادی است که تحرک و زندگی جامعه بدان وابسته است و این در صورتی بعنوان موتور محرکه جامعه عمل می نماید که نقاط تمایز را به خوبی شناخته، به نظرات همدیگر احترام بگذاریم و سعه صدر و آستانه ی تحمل خود را در مواجه با نظرات مخالف افزایش دهیم.

 

هفته وحدت سنت حسنه‌ای است که موجب استحکام وحدت میان مسلمانان (شیعه و سنی) می‌شود، و امروزه با تلاش استکبار جهانی و وهابیون و گروه‌های تکفیری تحت عناوین مختلفی مثل طالبان و داعش و . . . که تلاش می کنند بین مذاهب اسلامی تفرقه بیافکنند توجه به این هفته بعنوان نماد تدوین برنامه های وحدت بخش حائز اهمیت بیشتری است.

 

حال که دشمنان اسلام و استکبار جهانی مدام بر طلب انشقاق مسلمانان می‌کوبند و به دنبال ایجاد انشعاب در بین شیعه و سنی هستند، ملت‌های مسلمان با وحدتشان است که می‌توانند در مقابل آنان بایستند.امیدواریم این وحدت مسلمین به شکست تکفیری‌ها و اربابان اسراییلی و آمریکاییشان بیانجامد و هر چه زودتر سرزمین‌های اشغالی در دست تکفیری‌ها آزاد گردد.

 

با عنایت به تإکيد و دغدغه مقام معظم رهبری، علما و بزرگان به سخنرانی و مداحي اصيل و توجه به محتواي اشعار در مداحي ها و مولودي ها خطبا و مداحان گرامی نیز در این راستا می توانند در سخنرانی ها، عزاداری ها، مداحی ها و برنامه های تبلیغی خود با استفاده از مطالب و اشعار مستند و محکم و عاری از مطالب تفرقه افکنانه جلوی هر عملی که باعث اختلاف شیعه و سنی می‌شود را گرفته که امروز نیاز اساسی ما حفظ وحدت بین مسلمانان و بویژه شیعیان و اهل سنت است.

 

اینجانب فرارسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را تبریک عرض می کنم و امیدوارم وحدت ، همدلی ، گذشت و مودت و اصول انسانی و اسلامی برگرفته از آموزه های اسلامی در جای جای زندگی فردی و اجتماعی همه ی ما نهادینه و جاری گردد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.