احتمال وجود 400 مبتلای به ایدز در کاشان/ جان باختن 26 بیمار مبتلای به ایدز در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پیش بینی کرده که تعداد واقعی مبتلایان به ایدز در این شهرستان بیشتر از 400 نفر باشند.
به گزارش مشکات آنلاین به نقل از  پورتال خبري كاشان، سيدعليرضا مروجي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي
کاشان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تعداد بيماران مبتلا به ايدز در شهرستان كاشان را تا پايان سال گذشته 127 نفر اعلام كرد و پيش بيني كرد تعداد واقعي بيماران ايدز در شهرستان كاشان بالغ بر 400 نفر باشند.
به گفته وي، از 127 بيمار مبتلا به ايدز شناسايي شده در شهرستان كاشان  26 نفر جان خود را از داده اند.
 
دكتر مروجي در جواب اين سؤال خبرنگار پورتال خبري كاشان كه آمار بيماران مبتلا به اچ آي وي در شهرستان كاشان نسبت به سال هيچ تغييري نداشته است، گفت: ثابت ماندن تعداد بيماران به مبتلا به اچ آي وي در شهرستان كاشان به منزله ثابت ماندن بيماران نيست بلكه مشكل و چالش اصلي عدم شناسايي اين بيماران در شهرستان كاشان است.
 
دكتر مروجي با اشاره به اين كه 72 درصد از 127 نفر بيمار ابتلا به ايدز در شهرستان كاشان از راه تزريق مبتلا شدند ياد آورشد: 20 درصد ازبيماران ايدز در كاشان از راه جنسي ، 2 درصد از طريق مادر به نوزاد و 6 درصد نيز ناشناخته است.
 
 دكتر مروج گفت: 7 درصد از 127 بيمار مبتلا ايدز در كاشان خانم ها هستند و 93 درصد مابقي آقايان هستند.
 
 معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کاشان در ادامه بيماري ايدز را نيازمند تغيير رفتارها دانست و بر نقش مهم و اثر گذاري رسانه ها براي آگاهي و اطلاع رساني در اين زمينه تأكيد كرد.
 
 دكتر مروجي در ادامه تعداد بيماران مبتلا به اچ اي وي در كشور تا پايان خرداد ماه امسال را 33 هزار و 670 نفر و در كاشان 127 نفر اعلام كرد و گفت:  در موارد پيشرفته اين بيماري در كشور11 هزار و 694  و در شهرستان كاشان 23 نفر اعلام شده است.
 
به گفته وي، 700 نفر از مبتلايان به اچ آي وي در كشور زير 15 سال سن دارند و در كاشان 2 نفر و 674 نفر مبتلايان در كشور بين سنين 16 تا 20 سال دارند  و دركاشان هيچ موردي در اين سن وجود ندارد.  
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.