احداث موزه گلاب کاشان حمایت شورا را می‌طلبد

رئیس باغ گیاه‌شناسی کاشان گفت: فرایند ساخت باغ گیاه‌شناسی کاشان طی پنج سال اخیر با حمایت ستاد توسعه گیاهان دارویی ریاست‌جمهوری در حال اجرا و ساختمان باغ‌موزه گلاب نیز در ورودی آن به وسعت یک هکتار جانمایی شده است.

حسین بتولی، شنبه ۱۹ آبان‌ماه در شصت‌و‌هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان، با تشریح جایگاه موزه‌های تخصصی گلاب، چای، قهوه، عطر و ادکلن و سایر موزه‌های تخصصی در کشورهای اروپایی و شرقی، احداث باغ گیاه‌شناسی و موزه گلاب را به‌عنوان یک ظرفیت ویژه صنعت گردشگری کاشان دانست و گفت: تداوم و تکمیل این دو پروژه نیازمند حمایت همه‌جانبه شورای شهر است.

به گفته وی، عملیات احداث ساختمان باغ موزه گلاب در دو بخش کارگاه گلاب‌گیری و دم‌نوش‌خانه از سال گذشته آغاز شده است.

بتولی بر خریداری و جمع‌آوری اشیای قدیمی گلاب‌گیری برای باغ موزه گلاب کاشان تاکیدکرد و گفت: احداث این باغ‌موزه حمایت از دانش بومی و صنعت گیاهان دارویی در حفظ آثار میراث گذشتگان و فرهنگ و تمدن سیلک است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، نیز با تاکید بر اینکه احداث باغ گیاه‌شناسی و باغ‌موزه گلاب با توجه به ظرفیت ویژه گردش‌گری طبیعی و تاریخی آن در حوزه گلاب و گیاهان دارویی یک ضرورت است گفت: انتظار می‌رود این پروژه با همت و درایت رئیس باغ گیاه‌شناسی و تلاش‌های قابل‌تقدیر وی هر چه زودتر به سرانجام برسد.

علی رسول‌زاده گفت: متاسفانه تاکنون از ظرفیت و پتانسیل‌های کلان ملی و جهانی کاشان آن‌چنان که باید و شاید بهره‌برداری نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.