اختصاص 112 میلیارد ریال به بخش صنایع کشاورزی کاشان

از آغاز به کار «سامانه تسهیلات بهین یاب» و شروع جلسات کارگروه آن در استان، تاکنون 112 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز برای واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در شهرستان کاشان تصویب شده است.

 

«صادق صدقگو» مسئول اداره صنایع کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات در قالب سرمایه ثابت برای واحدهای صنعتی نیمه کاره و دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد و سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال است که جمعاً 56 نفر اشتغال جدید به صورت مستقیم و حداقل 550 نفر اشتغال به صورت غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

 

صدقگو گفت: این واحدهای در زمینه‌های سردخانه مواد غذایی، گلاب، اسانس، عرقیات گیاهی، نوشابه بر پایه عرقیات گیاهی، تولید کود بیولوژیک و خوراک آماده طیور از مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مجوز فعالیت (اعم از جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری) دریافت کرده‌اند.

 

وی با تاکید بر  تاثیر این طرح‌ها به تثبیت اشتغال و همچنین تقویت اقتصاد خانوارهای بهره‌بردار بخش کشاورزی افزود: با توجه به اینکه نرخ سود این تسهیلات برای واحدهای دارای مجوز از جهاد کشاورزی نسبت به موارد مشابه کمتر است، حتی واحدهای صنعتی غیر فعال و یا تعطیل که دارای بدهی‌های معوق بانکی یا چک برگشتی‌اند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش اقدام و در سایت بهین یاب ثبت نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.