اختلاف در انتخاب مسافر یک‌ساله

قطار تغییر به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود و  بر اساس اطلاعات به دست آمده علی اکبر مرتضایی قهرودی برای پیاده شدن از قطار دولت در کاشان آماده می شود.

شاید روایت این قطار، حکایت همان قطاری باشد که سهراب سپهری دیده بود که «سیاست می‌برد و چه خالی می‌رفت». قطاری که طی این سالها در کاشان، روز به روز کم سرعت‌تر و فرسوده‌تر شده است.

اما گمانه زنی‌ها و شنیده‌های خبرنگار مشکات آنلاین نشان می‌دهد انتخاب فرماندار جدید مبهم مانده  و این سردرگمی و ابهام حاصل اختلاف نظر استانداری اصفهان و نماینده شهرستان کاشان است. اختلاف نظری که ممکن است همچون سه انتصاب قبلی، رمقی در جانِ کاشان تزریق نکند.

عباس رضایی استاندار اصفهان به دنبال انتصاب گزینه‌ای وزارت کشوری، باتجربه و باسابقه و هم راستا با سیاست‌های دولت است و ساداتی‌نژاد هم به دنبال گزینه‌ای هم راستا با سیاست‌های مد نظر خود.

 

علی اصغر ذاکری هرندی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، نخستین گزینه برای تصدی فرمانداری ویژه کاشان بوده که با عدم تمایل وی و جلب نشدن موافقت ساداتی‌نژاد حضور او منتفی شده است.

 

شنیده می‌شود که سید جواد ساداتی‌نژاد در حال رایزنی برای انتصاب عباس کتابی مسئول دفترش برای تصدی فرمانداری کاشان است؛ اما تاکنون بنا به دلایلی از جمله عدم تجربه و استخدام در وزارت کشور، با انتصاب وی مخالفت شده است.

کتابی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان، معاون اسبق پژوهشی، اداری و مالی، طرح و توسعه و نهایتاً رییس سابق دانشگاه کاشان، سهامدار اصلی و رییس هیات مدیره دانشگاه غیر انتفاعی علامه فیض کاشانی است.

 

حسین حیدریان دیگر گزینه‌ای است که پیشتر نیز توجه ساداتی‌نژاد برای تصدی این مسئولیت به او جلب شده بود.

حیدریان اصالتاً اهل یزدل، رییس سابق اداره ورزش و جوانان کاشان و بازنشسته آموزش و پرورش است. او در سال ۹۶ نیز از گزینه‌های جدی ساداتی‌نژاد برای فرمانداری کاشان بود که علاوه بر به بازنشستگی، همچون عباس کتابی به دلیل عدم تجربه و استخدام در وزارت کشور انتصابش منتفی شد.

 

احسان درستکار، جانباز و رییس سابق جهاد کشاورزی کاشان است. او هم اکنون مدیرعامل شرکت کشت و صنعت آب شیرین زیر مجموعه شرکت ایثار فجر است.

درستکار پایی در جریان اصلاحات و دستی در دست ساداتی‌نژاد دارد و از این رو، گزینه مناسبی برای هر دو طرف محسوب می‌شود. او در سال ۹۲ نیز از گزینه‌های تصدی فرمانداری کاشان بود و دیدار و گفتگویی با زرگرپور استاندار وقت اصفهان داشت که موفقیت آمیز اعلام شد اما بعدها گفته شد که به دلیل بازنشستگی، توفیقی برای حضور در ساختمان مرتفع بلوار شهید خادمی نیافته است؛ اما شاید با اشتراک نظر استاندار و ساداتی نژاد این مشکل با توجه به جانبازی او قابل حل باشد.

 

سعید فائض پور، معاون اسبق فرماندار آران و بیدگل، مدیرکل سابق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی و فرماندار کمیجان است. او اهل نوش آباد است و در سال ۱۳۹۶ از گزینه‌های جدی فرمانداری کاشان بود که به دلایل نامعلومی از رسیدن به خط پایان باز ماند.

 

اختلافات در انتصاب آخرین مسافر قطار دولت روحانی در ساختمان فرمانداری کاشان فعلا سبب  استمرار حضور مرتضایی شده است؛ اختلافی که ممکن است ثمره آن انتصاب فرمانداری گمنام برای کاشانی‎ها باشد؛ انتصابی شبیه انتصاب مرتضایی.

 

شنیده شده در این میان افرادی مانند محمد کتابچی از فعالان بازار که از یک سو با برخی اصلاح طلبان قدیمی نشست و برخاست دارد و از سوی دیگر با ساداتی‌نژاد  رابطه نزدیکی دارد، تلاش می کند نظر فعالان سیاسی را برای وحدت نظر در انتخاب فرماندار جدید کاشان جلب کند. وحدت نظری که در صورت به ثمر رسیدن، معلوم نیست به سود کدام کفه ترازوی سیاست خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.