اداره ای که پای مجوز دامداری را امضاء کند پاسخگوی افکار عمومی خواهد بود/ صدور مجوز دامداری تضییع حقوق مردم یک شهر است/ دامداری موجود هم باید برداشته شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشکات در واکنش به خبر منتشر شده درباره اقدام یک شهروند برای دریافت مجوز دامداری در قسمت بالادست آزادراه امیرکبیر گفت: شورا بارها اعتراض مردم را به مقامات شهرستان منعکس کرده اما متاسفانه با خبر شدیم که بخشی از اقدامات قانونی این دامداری انجام شده است.

 

«محمد حسن زاده» افزود نامه مکاتبات ادارای ما در سالهای  93 تا 95 با فرمانداری، بخشداری، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، ستاد بحران، رئیس کارگروه امور زیربنایی فرمانداری، نماینده مجلس، نیروی اتنظامی، اداره اطلاعات و اداره محیط زیست موجود است و در همه این مکاتبات تاکید کرده ایم که تا شعاع پنج کیلومتری مشکات هیچ گونه مجوز دامداری و یا صنایع آلاینده صادر نشود.

 

رئیس شورای اسلامی مشکات با اعلام مخالفت این شورا با صدور هرگونه مجوز دامداری تاکید کرد: در طرح جامع شهر یک منطقه 50 هکتاری برای تاسیس دهکده توریستی پیشبینی شده و با سرمایه گذار آن هم توافقات اولیه انجام شده، در چنین شرایطی صدور مجوز دامداری در این محدوده درواقع تضییع حقوق سایر شهروندان است.

 

حسن زاده تصریح کرد: ما به مسئولان ذی ربط گفته ایم که تنها دامداری موجود که درباره مجوز آن اما و اگرهای زیادی همچنان مطرح هست، باید به مکان دیگری منتقل شود و تعجب می کنم که چرا با این وجود موضوع، همچنان عده ای دنبال صدور مجوز جدید هستند.

 

رئیس شورای شهر مشکات صدور مجوز دامداری جدید را زمینه ساز تحریک اذهان عمومی شهروندان دانست و افزود: پیشتر که این موضوع مطرح شده بود، شهروندان مشکات اعتراض خود را با امضاء یک طومار اعلام کرده بودند و همین بحثهای اجتماعی و امنیتی سبب توقف این موضوع شده بود. مسئولانی که پای این مجوز را امضاء می کنند حتما پاسخگوی افکار عمومی هم خواهند بود.

 

وی گفت ما این طومار را برای همه مسئولان ارسال کرده ایم و در صورت نیاز مکاتبات انجام شده را در اختیار مردم می گذاریم. در نامه ها تاکید کرده ایم که تبعات اجتماعی این موضوع متوجه مسئولان خواهد بود.

 

حسن زاده افزود تعداد زیادی از شهروندان بارها با شورا تماس گرفته اند و از بوی بد فضولات حیوانی تنها دامداری موجود که هوای شهرک های انقلاب و بهارستان را آلوده می کند شکایت کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.