اداری کردن مراسم های انقلابی، ضعف است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان در جلسه ستاد مناسبت ها، که در خصوص برگزاری برنامه های  9 دی و دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: همواره انقلاب اسلامی با فتنه های متعدد و مختلف روبرو بوده است و بهترین راه مقابله و پیشگیری از فتنه تبعیت از رهبری و هوشیاری مردم است.

 

عباسعلی قپانی پور افزود: ترور مسئولان نظام در ابتدای انقلاب، انفجار دفتر نخست وزیری، ترور دانشمندان هسته ای و فتنه 88 و موارد مشابه فتنه هایی هستند که از ابتدا انقلاب و نظام را تهدید نموده و الحمدالله مردم نشان داده اند با تبعیت از امام و رهبری و حضور در صحنه بر آنها فائق آمده و از انقلاب و نظام که حاصل ایثار و جانفشانی شهداء و مردم است حفاظت و حراست کرده اند.

 

وی یادآور شد: اخیراً نیز توصیه رهبری بر عدم حضور فردی که بنا داشت در انتخابات ریاست جمهوری 96 حضور پیدا کند نشان داد که رهبری با درایت و هوشیاری از بروز فتنه ای دیگر مشابه فتنه 88 پیشگیری نمودند. در طول انقلاب فتنه وجود داشته و در آینده هم خواهد بود و ضروری است فتنه های را به خوبی شناخته و به شایستگی از آن پیشیگری کنیم.

 

قپانی پور تأکید کرد: انقلاب و نظام نعمتی است که در اختیار مردم و مسئولین قرار گرفته است ، هرچه قدر این نعمت را بدانیم کارها به درستی پیش خواهد رفت و البته نباید واقعیات را نادیده بگیریم. واقعیات در ابتدای انقلاب با اکنون متفاوت است هر چند امروز هم افرادی هستند که از جان خود می گذرند تا به مردم و نظام خدمت کنند ولی بسیاری نیز مشغول زندگی و دغدغه های شخصی شده اند ولی نباید فراموش کنیم که اصل، حفظ نظام و تعالی و پیشرفت کشور است اگرچه نواقصی نیز وجود دارد.

 

معاون فرماندار گفت: یکی از نقاط ضعف برگزاری مراسم انقلاب، اداری کردن مراسم است. نه این که ادارات در این خصوص وظیفه ای نداشته باشند؛ بلکه باید مانند ابتدای انقلاب شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که مردم به صورت خودجوش در برگزاری باشکوه مراسم و برنامه های  ملی ومذهبی اقدام کنند.

 

قپانی پور با بیان این که نباید مراسم ملی و مذهبی کم رنگ شود تأکید کرد: شایسته است به همه سلایق و نظرات و گروهها و سازمان ها مردمی فرصت داده شود تا در برگزاری مراسم مشارکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.