اراده، تلاش و همت رمز موفقیت است

کنکور سراسری سال 97 در دانشگاه کاشان امسال با حال وهوایی دیگر برگزار شد.

روز جمعه همزمان با رقابت بین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، «مریم آرمون» توان‌یاب و معلول جسمی و حرکتی خود را برای این آزمون آماده کرده بود و همزمان با دیگر داوطلبان در این رقابت حساس شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کاشان، تلاش و همت این توان‌یاب، درس امید، استقامت و تکاپوست؛ درسی که نشان می‌دهد نقص‌ها و محدودیت‌ها، نمی‌تواند قدرت اراده انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

خواستن و همّت و اراده آن قدر مهم است که گفته‌شده، خواستن، توانستن است، یعنی این که اگر کسی علاقه‌مند به انجام کاری باشد در مقابل سختی‌ها و مشقت‌های آن مقاومت می‌کند، پس گویا که از همین الان به مقصد و مقصودش رسیده است.

«مریم آرمون» هدف از شرکت در آزمون سراسری را کسب تجربه کنکور سراسری عنوان کرد و گفت: اولین بار بود که کنکور شرکت کردم، به‌دلیل شرایط تنفس و بیماریم که چند وقت پیش یک جراحی انجام دادم، می‌خواستم در آزمون شرکت نکنم ولی با توجه به ثبت‌نامی که انجام داده بودم، گفتم شرکت کنم تا تجربه‌ای کسب کنم.

این توان‌یاب که با دستگاه تنفس مصنوعی در آزمون شرکت کرد، از همکاری دانشگاه کاشان برای فراهم‌کردن شرایط شرکت در این آزمون قدردانی کرد و افزود: هیچ وقت فکر نمی‌کردم پرسنل برام این چنین وقت بگذارند. برای این‌که از دستگاه تنفس جداشدم صدا نداشتم، منشی خوبم به‌خوبی و با دقت به کلماتی که می‌گفتم توجه می‌کرد. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم همکاری مسئولین با من در این حد باشد و همه چیز عالی بود.

وی رشته مورد علاقه‌اش را روانشناسی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی که دارم رشته‌ی روانشناسی مد نظرم هست، ولی اگر سرعت بهبودی بیشتر باشد، در یکی از زیرشاخه های اصلی رشته‌ی تجربی مایل هستم تحصیل کنم.

توصیه «مریم آرمون» به هم کنکوری‌های خود این است: در هرشرایطی که هستیم می‌توانیم به بهترین‌ها دست یابیم، هیچ چیز مانع رسیدن به هدف‌مان نیست، حتی نداشتن نفس طبیعی که جز حیاتی‌ترین عملی است که باید باشد تا زندگی کنیم.

اراده‌ی آدم‌ها به تنهایی همه چیز را زیرسوال می برد حتی علم را، کافیست بخواهیم تا به توانستن برسیم.

زمانی که از دستگاه جداشدم، واژه‌ی اراده برایم معنا شد که پزشک‌ها می‌گفتند باید برای همیشه وابسته به دستگاه باشم، ولی با تلاش‌هایم توانستم از دستگاه رهایی پیدا کنم.

آرمون عضو تحریریه مشکات آنلاین است و در اولین دوره کلاس روزنامه نگاری حضور فعال داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.