ارجاع مصوبه‌ی کارگروه موسیقی دانشگاه کاشان به رئیس شورای فرهنگی دانشگاه

یک منبع آگاه در دانشگاه کاشان، گفت مصوبات کارگروه موسیقی برای تعیین تکلیف به ریاست شورای فرهنگی ارجاع داده شده است.

 

امروز، انتشار مصوبات کارگروه موسیقی دانشگاه کاشان در فضای مجازی، واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

 

این منبع آگاه که خواست نامی از او برده نشود، از انتشار مصوبه کارگروه موسیقی ناراضی بود و گفت عدم توجه به جایگاه این کارگروه موجب سوء تفاهم برای دوستان نظام و سوء استفاده معاندان شده است.

 

بخشی از گفت‌وگوی مشکات آنلاین با این منبع موثق را می‌خوانید:

 

✔ سال گذشته و پیرو حساسیت‌های موجود در خصوص موسیقی در دانشگاه‌ها، آیین نامه موسیقائی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که به استناد آن مرجع تصمیم گیری در خصوص فعالیت‌های موسیقی دانشگاه‌ها به عهده شورای فرهنگی سپرده شده است. این شورا می‌تواند با تشکیل کارگروه، نسبت به نظارت و صدور مجوز فعالیت‌های موسیقی اقدام کند.

 

✔ در این آیین‌نامه ، فضاهای متفاوت و خاصی در دانشگاه برای تمرین و اجرای موسیقی تعبیه شده است. مثلا اجرای مستقل کنسرت در دانشگاه ممنوع است. آموزش موسیقی در دانشگاه ممنوع است.

 

✔ بدیهی است تصویب هر قانون و یا مصوبه که در مخالفت با روح کلی قانون راهبردها و اقدامات مربوط به موسیقی در نقشه مهندسی فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی (راهبرد کلان 9، راهبرد ملی 4 و اقدامات ملی 12 و 13 ذیل آن) و راهبردهای 5، 6، 10 و 17 نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی  و فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و یا رویه جاری در دانشگاه‌ها باشد و یا در تعارض با قوانین بالا دستی و مصوب وزارت علوم و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، در شورای فرهنگی دانشگاه بررسی  و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود. از این رو مصوبات این کارگروه در موارد ابهام در شورای فرهنگی بررسی و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

✔ با توجه به ماده سه آیین نامه فعالیت‌های موسیقائی در دانشگاه‌ها، شورای فرهنگی دانشگاه، مسئول ساماندهی، صدور مجوز و نظارت بر برنامه ها و فعالیت های موسیقی است.

 

✔ شورای فرهنگی دانشگاه، عالی ترین مرجع تصمیم گیری در باره فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه است که به ریاست رئیس دانشگاه تشکیل می‌شود.

 

✔ کانون موسیقی دانشگاه کاشان از فعال‌ترین کانون‌های دانشگاهی است و امید است بتواند به رویه رو به رشد خود ادامه بدهد.

 

✔ در دو ماه گذشته بیش از بیست موسیقی توسط این گروه و بیش از سی اجرای موسیقی توسط گروه‌های دیگر در دانشگاه اجرا شده است.

 

✔ کانون موسیقی دانشگاه در سطح ملی و استانی افتخاراتی داشته که کسب گروه برتر در حوزه ادبی و هنری در رشته موسیقی در جشنواره دانشجویان کشور (رویش) از جمله این افتخارات است.

 

✔ سوال و نقد حق همه دانشجویان به خصوص فعالان فرهنگی است. این مساله، مساله‌ای داخلی است که در قانون راهکارهای لازم برای بررسی آن دیده شده است.

 

لینک آیین‌نامه موسیقیایی دانشگاه‌ها:

http://iusnews.ir/fa/print/194726/

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.