از «مردم کویر» و «مشکات آنلاین» تا استان کاشان

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید «هیچ چیزی کهنه‌تر از روزنامهٔ دیروز نیست» ولی شاید بتوان گفت که نوشتن از حواشی رویدادی که گذشته است، نه‌تنها کهنه نیست، بلکه می‌توان از آن برای آینده درس هم گرفت.
این مقدمه‌چینی برای این بود که دربارهٔ نمایش‌گاه مطبوعات امسال که ١۴ تا ٢١ آبان‌ماه در مصلی امام خمنی تهران برگزار شد، مطالبی چند را به رشته تحریر در آورم.

 

برای یک شهروند کاشانی که در نمایش‌گاه مطبوعات شرکت می‌کند هیچ چیز خوشایندتر از این نیست که غرفه‌ای از یک نشریه محلی از شهرش را در میان انبوه نشریات پایتخت و سایر شهرستان‌ها ببیند و خوشایند‌تر این‌که این غرفه در بین سایر غرفه‌های شهرستانی جزو غرفه‌هایی باشد که از تعدّد مهمان برخوردار بوده و به‌نوعی از غرفه‌های پر رفت وآمد محسوب می‌شده است‌، و این در حالی‌ست که طبق گفتهٔ مدیر غرفه از هیچ‌گونه حمایت مالی از سوی هیچ کدام از ارگان‌های شهر بهره‌مند نشدند. درحالی که سایر غرفه‌های شهرستان‌ها که به قدر غرفه کاشان هم پویا نبودند، بی‌اندازه از حمایت‌های مالی برخوردار بودند به نحوی که تیم غرفه‌داران به مدت یک هفته در هتل اقامت داشتند و هر روز ظهر برایشان ناهار گرم تهیه می‌شد و در رفاه کامل و بدون دغدغهٔ مالی
غرفه‌گردانی می‌کردند.

نمایشگاه مطبوعات

غرفه نشریهٔ «مردم کویر» در راهرو چهار، کنار نشریه «یول پرس» و مقابل نشریه «صبح ساحل» واقع شده بود. پیدا‌کردن غرفه کار سختی نبود. خصوصا این‌که سردر غرفه عبارت «استان کاشان» بزرگ‌تر از نام نشریه روی بنر درج شده بود. این حس ناسیونالیستی هر کاشانی مقیم یا غیر مقیم در شهر کاشان، با دیدن این عبارت بدجور گل می‌کند تا حدی که قطعا تشویق می‌شود که توقف کند و غرفه و نام نشریه و مسوول نشریه را جویا شود و همین برای غیر کاشانی‌ها نیز پرسش‌برانگیز است و باعث می‌شود که یک توک پا توقفی و پرس‌وجویی کنند و صد البته با کلوچه‌های خوشمزهٔ مخصوص کاشان پذیرایی هم بشوند.

 

در دو ساعت زمانی که در غرفه حضور داشتم «محمدعلی خرمی» صاحب امتیاز نشریهٔ چاپی «مردم کویر» و نشریه مجازی «مشکات آنلاین» به همراه همسرش از سختی‌ها و مرارت‌هایی که در برپایی غرفه داشته است برایم می‌گویند و از نامردمی‌های برخی از ارگان‌هایی نام می‌برند که من مجاز به نام بردنشان نیستم.

 

دفترچهٔ یاددبودی که آن‌جا به همهٔ میهمانان غرفه می‌دادند تا چند کلمه‌ای بنویسند پر از اسامی مطرح اعم از علی ضیا، امنمایشگاه مطبوعاتین‌اله رشیدی، دکتر حسینی مکارم، سالار عقیلی، دکتر مسعود پزشکیان و رضا بنفشه‌خواه و … بود که بسی باعث مباهات بود. اما نام بسیاری از شخصیت‌های اجرایی شهر و یا حتی نماینده شهر در این دفتر به چشم نمی‌خورد و به‌قولی جای یادداشت‌شان خالی مانده بود.

 

تلاش قابل تحسین جناب خرمی در من انگیزه‌ای ایجاد کرد تا سال آینده در نمایشگاه مطبوعات حضوری پررنگ از برپایی غرفهٔ «کاشان نیوز» و «کاشان امروز» داشته باشیم.

 

منبع: کاشان نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.