از نقد استقبال می‌کنیم و نقد را ابزار رشد و توسعه جامعه می‌دانیم

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، عصر یک‌شنبه ۲۰ خرداماه با حضور در دفتر مشکات آنلاین و دیدار با تحریریه این رسانه، تولد ۲ سالگی مشکات آنلاین را تبریک گفت.

در این دیدار «محمد علی خرمی» مدیر مسئول مشکات آنلاین گزارشی از روند شکل‌گیری هفته‌نامه «مردم کویر» و «مشکات آنلاین» ارائه کرد و گفت: برخی خبرها و گزارش‌ها فرصت انتشار رسانه‌های موجود شهر را نمی‌یافت، به این دلیل ما درخواست مجوز هفته‌نامه «مردم کویر» را ارائه کردیم. مجوز صادر شد، آقای دکتر «کتابدار» استاد روزنامه‌‌نگاری بنده، با تاکید بر این ‌که کار رسانه و خبر به سمت آنلاین و برخط می‌رود، توصیه کرد که کار دیجیتال را در عرصه رسانه دنبال کنم. به این دلیل مشکات آنلاین را راه‌اندازی کردیم.

خرمی با اشاره به وجود رسانه‌های دیگر در این حوزه تاکید کرد: تصمیم داشتیم یک مجموعه رسانه‌‌‌ای در سراسر منطقه داشته‌باشیم که همه آن‌ها زیر چتر یک رسانه بزرگ اخبار کل منطقه را پوشش دهند که در ادامه و در همان ابتدای راه احساس کردیم مشکات‌آنلاین ظرفیت پوشش خبرهای کل منطقه فرهنگی کاشان را دارد. به این دلیل حوزه فعالیت خود را به همه منطقه فرهنگی کاشان گسترش دادیم.

مدیر مسئول مشکات آنلاین تصریح کرد: در دومین سال حضور در نمایشگاه مطبوعات، از فرصتی که مهیا شده‌بود، بیشترین رایزنی را با وزیر، و معاونت مطبوعاتی ایشان برای طرح مشکلات صنفی رسانه‌های کاشان داشتیم.

وی با انتقاد از انتشار آگهی‌نامه‌ها که در کاشان مانع عمده رشد کار رسانه‌هاست، و با اشاره به این‌که کاشان در رده‌ شهرهای برخوردار طبقه‌بندی شده، تاکید کرد: متاسفانه هیچ‌یک از صنایع کاشان علاقه‌ای به دادن آگهی به رسانه‌های محلی با این بهانه که بازار مصرف آن‌ها در خارج از کاشان است، ندارند و تک‌فروشی نیز عملا دیگر تمام شده و اکثر رسانه‌های چاپی نشریات خود را رایگان روی کیوسک عرضه می‌کنند.

مدیر مسئول مشکات آنلاین یکی دیگر از مشکلات عمده رسانه‌های کاشان را فقدان زیرساخت‌های آموزش عنوان کرد و از سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد کاشان درخواست کرد مساعدت شود تا حداقل‌های زیرساخت آموزش رسانه در کاشان ایجاد شود.

در این نشست «زینب رسول‌زاده» که دو دوره کلاس گزارش و داستان‌نویسی در مشکات آنلاین برگزار کرده است، به ظرفیت بالا و استعداد‌های قابل‌توجه نویسندگی و روزنامه‌نگاری در کاشان اشاره و تاکید کرد: متاسفانه فقدان بدیهی‌ترین زیرساخت‌های آموزشی در کاشان باعث می‌شود این استعدادها به هیچ عنوان فرصت کشف و باروری پیدا نکنند.

حسین معافی ضمن تبریک دو سالگی مشکات آنلاین به تحریریه این سایت، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را تفکیک اداره کتاب‌خانه‌‌ها از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: به دنبال  این تفکیک اکثر فضای کالبدی اداره ارشاد از مدیریت اداره خارج شد و الان اداره ارشاد خودش برای برگزاری جلسات باید از اداره‌ کتاب‌خانه‌ها درخواست کند که برای ساعاتی تالار ارشاد را در اختیار ما بگذارند.

معافی با اشاره موردی به نقدی که مشکات آنلاین از حیاط به‌هم‌ریخته ارشاد مطرح کرده بود تصریح کرد: از نقد استقبال می‌کنیم و نقد را یکی از ابزارهای رشد و توسعه جامعه می‌دانیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به مطالبی که در مورد پایتخت کتاب در مشکات آنلاین منتشر شده، از همه رسانه‌ها و خصوصا مشکات آنلاین درخواست کرد در بحث پایخت کتاب اداره ارشاد را همراهی کنند.

در این دیدار محمد نظافتی معاون فرهنگی اداره ارشاد کاشان ضمن تبریک دوسالگی مشکات آنلاین،‌حضور این سایت در نمایشگاه مطبوعات و داشتن غرفه را باعث آبروی رسانه‌ای کاشان عنوان و خاطرنشان کرد: امسال که در نمایشگاه شرکت کرده بودم، غرفه کاشان از غرفه خیلی از مراکز استان‌ها هم فعال‌تر و برجسته‌تر بود.

نظافتی با اشاره به این‌که کاشان در تمام حوزه‌ها بعد از مرکز استان بالاترین نهاد‌ها و مراکز فعال فرهنگی را دارد، تاکید کرد بخشی از این درخواست‌های مشترک ما باید توسط مراجع بالادستی در سطح شهرستان از اداره کل پی‌گیری شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در این دیدار یک جلد قرآن کریم را تبرکا به دفتر مشکات آنلاین هدیه کرد و به هریک از اعضای حاضر تحریریه هم یک جلد کتاب هدیه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.