استخاره برای معرفی فرماندار

انتشار  خبر  تلاش برای انتصاب یک مدیر احمدی نژاد در دولت روحانی در مشکات آنلاین، باز نشرها و بازتاب های مختلفی در روزنامه ها، سایت ها و کانال های تلگرامی سراسری داشت که از مهمترین و شاخص ترین آنها می توان به روزنامه های آفتاب یزد و قانون، سایتهای جماران وانصاف نیوز و کانالهای تلگرامی راهبرد و اصلاحات پرس اشاره کرد.

روزنامه آفتاب یزد در روز چهارشنبه نهم اسفندماه 1396 با انتخاب تیتری در صفحه اول خود با عنوان «استخاره برای معرفی فرماندار» ضمن انتشار این خبر، مصاحبه ای را با صادق صدقگو روزنامه نگار و فعال اجتماعی ترتیب داد و به بررسی و تحلیل حواشی این ماجرا پرداخت.
در ادامه متن کامل خبر و مصاحبه ای که در صفحه دوم روزنامه آفتاب یزد (شماره 5126) منتشر شده است، در اختیار مخاطبان قرار می دهیم:

گمانه زنی ها از انتخاب یک چهره نزدیک به دولت احمدی نژاد برای تصدی گری فرمانداری شهرستان اردستان در اصفهان حکایت دارد آفتاب یزد جزئیات این موضوع را بررسی کرده است
استخاره برای معرفی فرماندار؟

آفتاب یزد- گروه سیاسی: گاهی با مشاهده برخی تصمیمات و اقداماتی که از نهادهای اجرایی-دولتی می بینیم با خود می گوییم، مگر با کمک اصلاح طلبان دولت از اصولگرایان و احمدی نژاد گرفته نشد و روحانی به پاستور نرفته است؟ رخدادهایی که آنچنان شبیه به سیاست های اصولگرایان است برخی را به شک می اندازد که نکند در اواسط دهه 80 هستیم! در سیاست های کلان کمتر چنین رویه ای وجود دارد شاید چون به معنی نرسیدن این سیاست ها به مراحل عملیاتی است. با این حال در موارد کلیدی که می پرسیم آقای دولت چرا وضع تغییری نکرده است و چرا اصلاحات روند کندی با شیب میل کردن به صفر دارد؟
می گویند برخی سنگ اندازی می کنند، برخی مانع ها وجود دارد و خلاصه اینکه این برخی که از قرار، قدرت بالایی هم دارند محدودیت هایی را رقم می زنند. حالا با گذشت 5 سال، خواسته یا ناخواسته پذیرفته ایم که در برخی موارد انتظارات را پایین بیاوریم که توان دولت به انجام آنها نمی رسد. اما به نظر باید بیش از این ها انتظارات را کاهش دهیم. از همان سال 92 و شکل گیری دولت یازدهم بسیاری به دولت و وزارت کشور انتقاد داشتند که در انتخاب استاندار و فرمانداران مطابق با اهداف دولت تدبیر و امید گام برنمی دارند. البته شاید ما پرتوقع بودیم چرا که از اساس وقتی وزیر کشور اصولگرا باشد نمی توان خیلی انتخاب هایی خاص را از وزارت کشور دید. در واقع در برخی استان ها گویی زمان فریز شده است و اصولگرایان و احمدی نژادی ها همچنان قدرت را در اختیار دارند، گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته! اگر قرار به شمارش باشد قاعدتا در یک گزارش قابل ارائه نیست و دست به نقد، ما به آخرین مورد آن اشاره می کنیم.

ارتقاء مدیر احمدی نژاد در دولت روحانی؟
یکی از معاونان فرمانداری ویژه کاشان در دولت احمدی‌ نژاد به عنوان گزینه فرمانداری یکی از شهرهای استان اصفهان به وزارت کشور معرفی شده است. یک منبع آگاه با اعلام این خبر به مشکات‌آنلاین گفته حامیان دولت تدبیر و امید در این شهرستان و در مرکز استان، با این انتصاب مخالفند اما اصرار برخی از نماینده‌های استان و چهره‌های روحانی شاخص باعث شده که این فرد به وزارت کشور معرفی شود. شنیده شده که وزارت کشور در حال تحقیق و بررسی برای گزینه معرفی شده است. گفته می‌شود این معاون برای تصدی این سمت ارتباط موثری با برخی از اعتدالگرایان برقرار کرده است. او در دولت احمدی‌ نژاد نیز توانسته بود با حمایت برخی از چهره‌های شاخص جریان حامی احمدی‌نژاد، در مدت زمان کوتاهی پله های ترقی را طی کند.

توقف از پله اول!
برای اینکه اهداف کلان پیش بروند قرار نیست معجزه ای رخ دهد. بدیهی ترین راه برای دستیابی به برنامه ها و اجرای آنها این است که قدم قدم از پایین به بالا حرکت کنیم وقتی از همان آغاز کار و در سطح فرماندار یک شهرستان کوچک متوقف شویم دیگر وای به حال بالاتر از آن. یک فعال سیاسی اصلاح طلب در کاشان در گفت و گو با «آفتاب یزد» به بیان جزئیات بیشتری از ماجرای انتخاب معاون برنامه ریزی و اداری مالی کاشان در دولت احمدی نژاد برای تصدی فرمانداری در دولت
روحانی پرداخت. صادق صدق گو گفت:«با اطلاعاتی که از سوی معاون امور شهرستان های ستاد روحانی در اصفهان بدست آوردیم فرد مورد نظر برای شهرستان اردستان در نظر گرفته شده است و فعالین اصلاح طلب ستاد روحانی در اردستان نیز این موضوع را تایید کرده اند.» از او پرسیدم الان بررسی این گزینه در چه مرحله ای قرار گرفته آیا استانداری اصفهان گزینه مورد نظر را پذیرفته است؟ این عضو شورای هماهنگی اصلاحات در کاشان پاسخ داد: «مطابق اطلاعاتی که ما بدست آوردیم او از سوی استانداری پذیرفته شده و به تهران معرفی شده است تا وزارت کشور با انجام تحقیقات حکم او را در دولت روحانی بزند.» صدق گو اضافه کرد:«از آقای مهرعلیزاده استاندار اصفهان که در تاریخ انقلاب به عنوان یک مدیر توانمند و اصلاح طلب شناخته شده است انتظار داریم تحقیقات بیشتری را درباره افراد انجام دهند.»

 

[QR size=”200×200″ link=”yes”]استخاره برای معرفی فرماندار[/QR]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.