اعتراض شدید و اعلام جرم شهرداری علیه عاملان و مسببان قطع درختان

سیدابوالقاسم هاشمی در خصوص موضوع قطع امروز درختان حوالی چهارراه تربیت بیان کرد: در سال 1390 عده‌ای از مالکین مشاع قطعه زمینی در تقاطع خیابان شهید زیارتی و تربیت اقدام به اقامه دعوی به‌طرفیت شهرداری می‌نمایند و ضمن اعتراض به اقدامات شهرداری مبنی بر ایجاد فضای سبز و غرس اشجار 30 ساله خلع ید و قلع و قمع مستحدثات را از مقام قضایی خواستار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، شعبه چهارم دادگاه حقوقی مبادرت به صدور رأی به‌شرح خواسته مالکین می نماید، متعاقبا در آبان‌ماه سال 92 رأی قطعی قلع و قمع مستحدثات به شهرداری ابلاغ می‌گردد که این رأی تا زمان مدیریت کنونی شهرداری معطل می‌ماند.

مشاور حقوقی شهرداری کاشان با بیان اینکه در مدیریت شهری کنونی، روند مصالحه و سازش با مالکین شروع می‌شود گفت: چندین جلسه و نشست با مالکین برگزار شده و حتی جلسه‌ای در بیت آیت‌الله امامی کاشانی با حضور دکتر ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تشکیل و نهایتا به منظور واگذاری زمین معوض به مالکین صورتجلسه‌ای تنظیم می‌گردد.

هاشمی افزود: در همین راستا طی چندین مرحله، املاکی از سوی شهرداری به نماینده مالکین معرفی گردید و با توجه به اینکه بنابر اظهار نماینده مالکین، صرفا املاک در محور امیرکبیر و یا خیابان الهیه مدنظر ایشان بود، تنها ملک متعلق به شهرداری در محور امیرکبیر نیز پیشنهاد می‌گردد که مورد قبول نماینده مذکور واقع نمی‌شود.

وی یادآور شد: البته اخیرا و در چند روز گذشته مذاکراتی با مالکین و نماینده و وکلای آنان به صورت جدی در حال انجام بود که به دلیل تعدد مالکین مشاعی و این اصل که انجام توافق و پرداخت غرامت و یا معوض قاعدتا باید با کلیه مالکین مذاکره و توافق صورت گیرد تا در آینده ادعایی از سوی سایر مالکین طرح نشود بنابراین در این شرایط فرآیند توافق طبیعتا امری زمان‌بر و دشوار است.

مشاور حقوقی شهرداری کاشان ادامه داد: با وجود تمام این تلاش‌ها و مذاکرات متأسفانه و در عین ناباوری باخبر شدیم تعدادی از مالکین در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه مورخ 20 اسفندماه جاری با هماهنگی کلانتری 12 اقدام به قلع و قمع اشجار و فضای سبز مذکور در هفته درختکاری بدون اطلاع شهرداری و بدون حضور نماینده شهرداری و محکوم علیه برخلاف رسم و رویه قانونی می‌نمایند.

هاشمی تصریح کرد: به محض اطلاع از موضوع، شهردار کاشان اعتراض رسمی خود را به دادستان محترم، ریاست محترم دادگستری و فرماندهی محترم انتظامی شهرستان اعلام و با جدیت پی‌گیر ممانعت از اجرای رأی می‌گردد که متاسفانه تا ساعت حدود 9:30 صبح کلیه درختان موجود قطع و قلع و قمع می‌گردد.

وی در خصوص موضع شهرداری کاشان در قبال این اتفاق تأکید کرد: در حال حاضر شهرداری به دلیل اسناد و مدارک موجود در پرونده که حاکی از رأی مبنی بر قلع و قمع مستحدثات بوده و هیچ اشاره‌ای به قطع درختان و اشجار ندارد و نیز اظهارات و تأکیدات مراجع اجرای حکم مبنی بر ضرورت مصالحه و سازش با مالکین، به شدت نسبت به چنین اقدامی معترض و علیه مسببان و عاملان آن اعلام جرم خواهد نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.