افتتاح دو طرح گردشگری در کاشان

مشکات آنلاین: در دومین روز از هفته دولت دو اقامتگاه سنتی با ظرفیت 63 تخت در کاشان به بهره برداری رسید.

فرماندار ویژه کاشان در حاشیه این آیین بهره برداری اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه های حوزه گردشگری در هفته دولت حدود ۳۰۰ تخت به ظرفیت اماکن اقامتی شهرستان کاشان افزوده می شود.

علی اکبر مرتضایی به اهمیت سرمایه گذاری در پروژه های این حوزه و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این دو اقامتگاه سنتی، برای ۳۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود و زمینه برای ۶۴ فرصت شغلی غیرمستقیم فراهم می آید.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان اظهار داشت: اقامتگاه سنتی کاسیان با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان دارای ۱۷ اتاق با ظرفیت ۴۵ تخت به بهره برداری رسید.

مهران سرمدیان تصریح کرد: اقامتگاه سنتی کاشانه روشن با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وبا تعداد ۹ اتاق و ظرفیت ۱۸ تخت افتتاح شد.

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این مراسم گفت کاشان و یزد دو قطب مهم در توسعه گردشگری مخصوصا راه اندازی اقامتگاه ها و هتل های سنتی می باشند که در این حوزه در کشور پیشتاز هستند

فریدون اللهیاری افزود: که این حرکت مثبتی که در راستای احیای خانه های تاریخی و کاربری آنها انجام شده است کاشان را تبدیل به یک جریان قدرتمند در گردشگری کشور کرده است.

اللهیاری خاطرنشان کرد: ۷۷ پروژه در سال جاری در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه های سرمایه گذاری گردشگری وصنایع دستی راه اندازی شد که ضمن افزایش ظرفیت اقامت ۱۰۵۷ نفر در حوزه گردشگری استان ۴۳۰ نفر در حوزه های سه گانه این پروژه ها اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

غبار روبی، عطر افشانی و خواندن فاتحه در گلزار شهدا و دیدار با امام جمعه کاشان از دیگر برنامه های صبح دومین روز از هفته دولت در شهرستان کاشان بود.

 

منبع: پایگاه خبری اهل کاشانم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.