افتتاح و کلنگ زنی 347 طرح در کاشان همزمان با دهه فجر

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان از افتتاح و کلنگ زنی 347 طرح با اعتباری افزون بر سه هزار و 400 میلیارد ریال همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

 

حمیدرضا مومنیان روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: 11 کمیته اجرایی زیر نظر ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان کاشان برای اجرای 700 برنامه فرهنگی و اجتماعی و افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی تشکیل شده است.

 

وی افزود: این طرح ها در 12 سرفصل تحت عناوین عمران و بهسازی شهری و روستایی ، آموزشی، اشتغالزایی، برق و انرژی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کشاورزی،  آب و فاضلاب، مخابراتی، ورزش وجوانان، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اوقاف و امور خیریه و تعاون و رفاه اجتماعی به بهره برداری می رسند.

 

به گفته وی برای اجرای این طرح ها سه هزار و 540 میلیارد ریال هزینه و در مجموع موجبات اشتغالزایی 860 نفر فراهم شده است.

 

مومنیان با اشاره به رشد 6/53 درصدی از نظر تعداد و 5/29 درصدی افزایش از نظر اعتبارات طرح ها نسبت به سال گذشته گفت: برای اجرایی شدن این طرح ها 37 درصد از اعتبارت دولتی در قالب استانی و ملی و 63 درصد از سوی بخش خصوصی و صنایع داخلی هزینه شده است.

 

وی افتتاح طرح برق رسانی به روستای یحیی آباد به عنوان آخرین روستای بدون برق کاشان و طرح گازرسانی به روستای نابر و منطقه سعدآباد به عنوان آخرین روستای بدون گاز این شهرستان را از جمله طرح های افتتاحی برشمرد.

 

مومنیان همچنین در ارتباط با اعتبارات تملک دارایی شهرستان کاشان اظها رکرد: کل تملک دارایی های سرمایه ای در بخش استانی و قانون متوازن سازی 31 میلیارد تومان بوده که در 6 ماه نخست امسال 45 درصد آن تخصیص یافته و در بخش مدیریت بحران نیز 5/4 میلیارد تومان اعتبار تاکنون اختصاص داده شده است.

 

وی افزود: این اعتبارت نسبت به سال گذشته 101 درصد رشد داشته است.

 

به گفته فرماندار کاشان در طول عمر دولت تدبیر و امید بیش از 43 میلیارد و 195 میلیون تومان در قالب طرح های عمرانی و خدماتی در 69 روستای شهرستان کاشان و یک هزار و 25 میلیارد تومان تحت عنوان اعتبارات ملی، استانی و اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای توسط دستگاه های اجرایی شهرستان هزینه شده است.

 

وی با اشاره به گستردگی و تنوع حوزه صنعتی در کاشان و شرایط رکودی که برای صنایع بواسطه غفلت ها و تحریم های گذشته بوجود آمد تصریح کرد: در بسته حمایتی صنایع دولت در این بخش 16 هزار میلیارد تومان برای صنایع کشور در نظر گرفته شد که از این مقدار یکهزار میلیارد تومان سهم استان اصفهان شد و با تلاش های صورت گرفته 25 درصد این اعتبار معادل 240 میلیارد تومان برای حمایت از صنایع کاشان مصوب شد.

 

به گفته وی 383 طرح در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد 240 طرح بررسی و برای دریافت تسهیلات مورد پذیرش واقع شدند که از این تعداد 75 طرح تاکنون تسهیلاتی معادل 74 میلیارد و 54 میلیون تومان دریافت کرده اند.

 

وی گفت : در سامانه رصد اشتغال کاشان نیز سهمیه تعهد اشتغالی که برای سال 95 در نظر گرفته شده بود تاکنون به طور کامل و به میزان 101 درصد محقق شده و و امید است تا پایان سال این عدد به 120 درصد برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.