افزایش سهم کاشان از آب زاینده رود

فرماندار کاشان گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده موافقت شد که سهمیه آب کاشان از سرچشمه زاینده رود از ۵۰۰ لیتر در ثانیه به ۷۰۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کند.

علی اکبر مرتضایی، امروز (دوشنبه-۱۵ دی) در نشست خبری، اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در پاسخ به سوال رسانه ها باید اطلاعات دقیق ارائه کنند و اگر سوالی نیاز به بررسی دارد باید پس از بررسی به سوالها جواب داده شود.

وی افزود: حضور خبرنگاران یک فرصت برای مدیران شهرستان است و چنانچه مدیری پاسخگوی اصحاب رسانه نباشد، به صورت مکتوب سوال خبرنگاران را پیگیری خواهم کرد.

فرماندار کاشان در خصوص تعیین حدود کاشان گفت: مرز این شهرستان با استانهای قم و مرکزی که برای شهروندان در کسب مجوز از اداره ها باعث مشکل شده است نیازمند آن است که در مسیر حقوقی و قانونی آن تعیین حدود شود و تا کسب رضایت مردم این موضوع را پیگیری می کنیم.

مرتضایی تصریح کرد: تعیین حریم مرز مشترک دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل نیز در استانداری اصفهان در حال پیگیری است و پس از اعلام نظر استانداری به وزارت کشور و با توجه به شرایط طبیعی، اجتماعی، سیاسی و انسانی آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به پاسخگو نبودن برخی مسئولان تاکید کرد: اگر مدیر یک دستگاه اجرایی باعث نارضایتی مردم شده و شرح وظایف خود را انجام ندهد در مرحله اول تذکر می گیرد، ولی در صورت تکرار آن برکنار می شود چنانچه پیش از این نیز عمل شده است.

به گزارش ایسنا، فرماندار کاشان در مورد تقسیمات کشوری در شهرستان کاشان گفت: از سال ها پیش، درخواست ارتقای روستاهای جوشقان، استرک و فتح آباد به شهر و روستاهای منطقه اردهال به بخش، مورد پیگیری بوده است که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان، افزود: خواسته های مردم باید با توجه به حساسیت های آن از مسیر قانونی و مراجع صاحب صلاحیت پیگیری شود تا به رفاه مردم کمک کند.

مرتضایی در مورد افزایش روزهای آلوده هوای کاشان تصریح کرد: دستگاه سنجش آلاینده های هوا در کاشان نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است که ۵۰۰ میلیون ریال به این امر اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: گزارش های زیست محیطی شهرستان کاشان به صورت مستمر به اداره کل محیط زیست اصفهان اعلام شده و با توجه به شرایط، برای این شهرستان تصمیم‌گیری می‌شود.

فرماندار کاشان با اشاره به کمبود یا گرانی برخی کالاها گفت: این دو مشکل محدود به کاشان نیست، بلکه ناشی از شاخص‌های دیگری در سطح ملی و بین المللی است که برای رفع نگرانی مردم در ستاد تنظیم بازار برنامه ریزی می شود، اما انتظار است که خبرنگاران موارد خاص را به کل تعمیم ندهند.

مرتضایی بحران آب را مهمترین مشکل شهرستان کاشان توصیف کرد و افزود: آب شرب هم از نظر کیفیت و هم از نظر منابع آب در شرایط نامناسبی است و با توجه به پیگیری‌های انجام شده موافقت شد که سهمیه آب کاشان از سرچشمه زاینده رود از ۵۰۰ لیتر در ثانیه به ۷۰۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کند.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: یک هزار و ۳۲۲ نفر در شهرستان برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا ثبت نام کردند که ۶۰ درصد آن ها موفق به دریافت رقمی معادل ۳۵۶ میلیارد ریال اعتبار شدند در حالی که  این نسبت در کشور ۲۵ درصد و در استان اصفهان نیز ۴۰ درصد بوده است.

مسعود خاندایی افزود: همچنین ۷۰ درصد از شهروندان صاحبان مشاغل خارج از ۱۴ رسته شغلی، تسهیلات کرونایی به صورت وام قرض الحسنه دریافت کردند تا بخشی از خسارت آنها جبران شود.

وی تصریح کرد: به زودی سامانه تسهیلات کرونایی برای مشاغل در گروه ورزش و میراث فرهنگی نیز فعال می شود که صاحبان این دو گروه شغلی می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان تاکید کرد: برای تنظیم بازار در این شرایط، فروشگاه های شهر در سامانه رهتاب ثبت نام شدند تا عرضه و تقاضا مورد کنترل و ردیابی قرار بگیرد.

وی با اشاره به نظارت بر بازار گفت: تاکنون پنج هزار و ۸۳۲ مورد بازرسی در شهرستان کاشان انجام شده و ۴۰۷ واحد صنفی به تعزیرات معرفی شده و تخلف آنها مورد رسیدگی مرجع قضایی قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان افزود: با توجه به شرایط جامعه و مردم، صاحبان واحدهای صنفی و صنعتی توجه داشته باشند، هر کالایی که خارج از انبارهای ثبت شده توزیع شود به عنوان کالای قاچاق مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۲۲۰ میلیون دلار صادرات از کاشان انجام شد که این رقم در سال جاری به ۱۹۰ میلیون دلار کاهش یافته که این کاهش ناشی از شیوع کرونا بوده است و امیدواریم در مدت باقی مانده از سال بخشی از آن جبران شود.

خاندایی گفت: در دوران شیوع کرونا هیچ صنعتی در کاشان تعطیل نشد و می‌توان ادعا کرد که شرایط حاضر با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و شهرک ماهیان زینتی و پرندگان دوران اوج شکوفایی اقتصادی در شهرستان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.