اقتصاد کشور، با رفع تحریم‌ها شفاف شد/ تحریم‌ها فسادهای سنگینی را ایجاد کرد

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: دولت با رفتاری عاقلانه و انجام مذاکرات هسته ای برای رفع تحریم ها زمینه ساز شفافیت در اقتصاد کشور شد.

 

«حمیدرضا مومنیان» در مراسم تقدیر از تلاشگران عرصه کار و تولید افزود: رانت ها و فسادهای سنگینی در زمان تحریم ها به وجود آمد و باعث شد اقتصاد کشور شفافیت نداشته باشد و مباحث و مبادلات اقتصادی در خفا انجام می شد.

 

وی تصریح کرد: مهمترین کار دولت در حوزه دیپلماسی خارجی و رفع تحریم ها بود که یک محور اصلی در گشایش های اقتصادی و سایر حوزه ها مانند پزشکی، علمی و … بود که امروز شاهد ثمرات آن در کشور هستیم.

 

وی حل مشکلات صادرات را یکی از دستاوردهای مثبت برجام دانست و اظهار کرد: گلوی اقتصاد کشور در زمان تحریم ها فشرده شده بود و امکان مبادله ارز، فروش نفت و امکان بیمه کرده حوزه های هواپیمایی و دریایی وجود نداشت.

 

فرماندار کاشان با بیان اینکه اشتغال و تولید به مباحث توسعه صادرات ارتباط دارد افزود: صادرات به علت تحریم ها و بی تدبیری ها به چند کشور محدود و بسنده شده بود ولی امروز شاهد سرمایه گذاری ها عظیم و رفت آمد های گروه های اقتصادی کشورهای صنعتی دنیا به ایران هستیم.

 

مومنیان با تاکید بر رفتار عاقلانه دولت در رفع تحریم های ظالمانه بر ایران گفت: در سال های گذشته اقتصاد کشور با تزریق مسکن به صورت اورژانسی درمان می شد ولی دولت توانست با بهره گیری از اصول صحیح و استفاده از متخصصان و نخبگان آن را درمان کند.

 

فرماندار کاشان با اشاره به نامگذاری و توجه شعار سال به عرصه های تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری گفت: مهمترین راهکار برای گسترش و ایجاد اشتغال و رونق تولید توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و منویات رهبری در این زمینه است.

 

مومنیان افزود: امروز شاهد اقدامات تاثیرگذار و مهمی در تحقق اقتصاد مفاومتی توسط دولت هستیم ولی با وجود اقدامات مثبت و زیر ساخت های مناسب در فرآیند های تولید مولد در نزدیکی انتخابات مورد هجمه و سیاه نمایی برخی قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی غافلند که تخریب دولت تخریب نظام است چون دولت را همین مردم برگزیده اند ولی چون منویات سیاسی برخی جناح ها انجام نشده است دولت را تخریب می کنند.

 

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری کسانی که جوانان را ناامید می کنند خائن به انقلاب هستند گفت: عده ای بدون در نظر گرفتن این موارد چشم ها را بسته و اقدامات دولت را بعد از رفع تحریم ها سیاه به مردم نشان می دهند و شور و نشاط را ازمردم گرفته اند.

 

مومنیان در پایان به انتخابات 29 ادریبهشت اظهارکرد: ایجاد امنیت پایدار کشور با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ایجاد می شود و مردم با انتخاب ریاست جمهوری در سطح کلان و شوراها در سطوح پایین تر بر نقش آفرینی خود در اداره امور جلوه ی عملی بخشند..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.