سهند ایرانمهر، روزنامه نگار ایرانی در کانال تلگرامی 35 هزار نفری خود، با انتشار به توئیت سیدجواد ساداتی نژاد نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و بخشی از گفت‌وگوی سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله و نماینده سابق تهران در مجلس درباره عکس العمل ایران در قبال اقدام ترامپ در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توئیت ساداتی‌نژاد انتقاد کرده و آن را نشانه «بلبشوی کلامی و عدم درک بار حقوقی یک اظهارنظر سیاسی» دانسته است.

روز گذشته نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در توئیتی گفته بود فراکسیون ولایی مجلس طرحی تهیه کرده که بر اساس آن کشتی‌های نظامی آمریکا در تنگه هرمز بازرسی و اموال آنها مصادره می‌شود، اما جانشین قرارگاه ثارالله گفته است ایران تنگه هرمز را نمی‌بندد.


سید جواد ساداتی نژاد ظهر دیروز در توئتر خود نوشت: «در جلسه امروز #فراكسيون_ولايی، طرح دو فوريتی شناسايی دولت #آمريكا بعنوان حامی #تروريسم و قرار دادن نام ارتش اين كشور در ليست گروه های تروريستی تهيه و برای امضا در اختيار نمايندگان قرار گرفت. طبق اين طرح، كشتی های نظامی آمريكا در #تنگه_هرمز بازرسی و اموال آنها مصادره می شود.»

سردار اسماعیل کوثری ساعاتی بعد در گفت‌وگو با خبرنگار الف گفت تنگه هرمز را نخواهیم بست، اما می‌دانیم به موقع چه پاسخی به این اقدام آمریکا بدهیم.

 

این نماینده سابق تهران در مجلس گفته است قطعا سپاه پاسداران در زمان لازم عکس‌العمل جدی در برابر این اقدام آمریکا خواهد داشت که موجب پشیمانی آمریکا به خصوص رییس‌جمهور و وزیرخارجه‌اش خواهد شد که پاسخ دندان‌شکنی خواهد بود.

 

جانشین قرارگاه ثارالله تاکید کرده است که مجلس شورای اسلامی باید در مورد تروریستی خواندن ارتش آمریکا از سوی ایران نیز تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا آمریکایی‌ها بدانند که این اقدامات چه عواقبی را برای آنها به همراه دارد.