انجام تست پروازی نخستین پهپاد افقی پرواز دانشگاه کاشان

​رئیس پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: تست پروازی نخستین پهپاد افقی‌پرواز این دانشگاه انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کاشان، علیرضا فرجی در مورد این پهپاد که تمامی مراحل آن توسط دانشجویان مهندسی مکانیک این دانشگاه طراحی و ساخته شده‌است عنوان کرد: طراحی این پهپاد توسط «سعید مزروعی» انجام شده و «امید حمیدی‌شاد» در ساخت آن مشارکت داشته است.

وی استاد راهنمای این پروژه را «سعید امیر» عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک عنوان کرد و افزود: این پهپاد با حمایت مالی پژوهشکده دانشجویی دانشگاه ظرف مدت حدود سه ماه ساخته شده است.

سعید مزروعی طراح این پهپاد هم هدف از ساخت این طرح را کسب تجربه و تولید دانش فنی در این زمینه ذکر کرد و افزود: پهپادها در کلاس ریزپرنده ها MAV)) دارای انواع مدلهای بال ثابت (Fixed wing)، مدل بال چرخان (Tilt wing)، روتور چرخان(tilt rotor) و انواع پرنده های هیبریدی یا ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند که در فاز نخست دانشجویان موفق به طراحی و ساخت ریزپرنده بال ثابت شده‌ایم.

وی برای تکمیل این پهپاد و ساخت انواع دیگر پهپاد توجه و حمایت مالی بیشتر مسئولین دانشگاه به پژوهشکده دانشجویی و پژوهش‌های آنان را خواستار شد و خاطر‌نشان کرد: برای طراحی و ساخت این پهپاد در فاز نخست حدود 40 میلیون ریال هزینه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.