انجمن هنرهای تجسمی در آران و بیدگل راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از راه‌اندازی انجمن هنرهای تجسمی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تسنیم، میثم نمکی امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی تشکیل این انجمن اظهار داشت: تشکیل انجمن هنرهای تجسمی در ارتقای سطح کیفی و کمی شاخه‌های مختلف هنری و جامعیت آن فرصت‌ساز است.

وی اظهارداشت: خداوند هنر را در نزد هنرمندان به ودیعه قرار داد تا هنرمندان جلوه‌های زیبای آفرینش را در قالب هنر به نمایش بگذارند. بنابر این نقش و جایگاه هنرمند بسیار با اهمیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: با توجه به سابقه تاریخی و ظرفیت فرهنگی موجود شهرستان و با توجه به این‌که در استان پایتخت فرهنگ و تمدن هستیم حضور هنرمندان برجسته شهرستان در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی و نیز استقرار و تشکیل این انجمن برای انسجام بیشتر در رابطه با برنامه‌های فرهنگی و هنری ضروری است.

نمکی با بیان ضرورت ایجاد ارتباط تولید آثار هنری و مصرف آن در جامعه گفت:  تقویت آموزش هنر با راه‌کارهای خلاقانه به‌منظور تقویت چرخه اقتصادی هنرهای تجسمی لازم است. انجمن هنرهای تجسمی می‌تواند با ارائه برنامه‌های راهبردی نقش موثرتری در تولید آثار هنری و خرید آن توسط علاقه‌مندان و سازمان‌ها و نهادهای ذیربط ایفا کند.

وی وفاق و همدلی هنرمندان را رمز موفقیت آنان دانست تاکید کرد: ضروری است هنرمندان مختلف  گردهم‌آیی‌های ماهانه و فصلی و مشارکت جمعی در برنامه‌ها داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.