ایجاد مدارس کارآفرین یکی از ضرورتهای جامعه است

استاندار اصفهان گفت: یکی از ضرورت‌های رفع موانع و مشکلات فعلی کشور به‌ویژه در مقوله اقتصاد و اشتغال، ایجاد مدارس کارآفرین است.

 

عباس رضایی روز پنجشنبه در دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: کارآفرینی و تولید کارآفرین به معنای ایجاد تغییر، تحول و پویایی و به نوعی منشاء اثر بودن است.

 

وی بر ضرورت تحول در نظام آموزش عادی و عالی تاکید کرد و گفت: توسعه پایدار زمانی ممکن خواهد شد که از کاروان پیشرفت علمی عقب نمانیم و این مهم زمانی ممکن خواهد شد که نظام آموزش و پژوهش ما متحول شود.

 

استاندار اصفهان تصریح کرد: هیچ گاه  با روش‌های سنتی نمی‌توانیم در توسعه علمی و پایدار کشور موفق شویم و بر این اساس باید کارآفرینی به عنوان یک اصل مهم در نظام آموزشی جدی گرفته شود.

 

وی همچنین یکی از مشکلات بزرگ و حلقه‌های گمشده نظام آموزش عادی و عالی کشور را نبود نیازسنجی در تعداد و نوع رشته‌های تحصیلی و گستره آن عنوان کرد.

 

رضایی تاکید کرد: بارها در شورای آموزش و پرورش تاکید شده که اصفهان باید در ارائه مدل‌های مختلف آموزشی الگو و سرآمد باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این آیین گفت: آموزش های مهارتی در آموزش و پرورش با واقعیت های کار و ابتکار، مهارت های زندگی، تضیمن آینده و قطع وابستگی های ویرانگر پیوند خورده است.

 

محمد اعتدادی، گسترش مراکز آموزش مهارتی و کارآفرینی را یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این اداره کل آماده هرگونه کمک معنوی برای ایجاد این نوع مدارس است.

 

دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه ریزی درسی و با بررسی نظریه ها، ابعاد و تجارب کارکردی و با حضور اساتید و صاحب نظران به مدت یک روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

 

از جمله محورهای این کنفرانس را شامل فلسفه کارآفرینی در برنامه درسی دوره پیش دبستانی و دبستان، اهداف مبتنی بر کارآفرینی در برنامه درس، محتوای مبتنی بر کارآفرینی در برنامه درسی و مبانی جامعه شناختی برنامه درسی کارآفرین  پیش دبستانی و دبستان، مدل های غنی سازی برنامه درسی کارآفری و جایگاه خانواده در برنامه درسی کارآفرین در دوره پیش دبستانی و دبستان است.

 

دست‌کم ۹۰۰ هزار دانش‌آموز اکنون در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.