باستانی‌کاران کاشان رتبه‌بندی می‌شوند

ورزش‌کاران باستانی‌کار کاشان، بر اساس قوانین جدید این ورزش رتبه و درجه‌بندی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان کاشان، در نشست پیش از ظهر چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کاشان که در محل سالن کنفرانس ورزش‌گاه شهید ناصر فکری برگزار شد، مقرر شد ورزش‌کاران باستانی‌کار کاشان طبق قوانین موجود رتبه‌بندی شوند.

نشست اعضای هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی شهرستان کاشان با شرکت ورزش‌کاران، مسئولین و مدیران زورخانه‌های شهرستان کاشان و با حضور ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزارشد.

در این نشست پس از بررسی موارد مورد نظر در خصوص عملکرد این هیئت و نحوه رتبه‌بندی ورزش‌کاران و مرشدین مصوبات زیر به‌ تصویب رسید.

در این نشست مقرر گردید:
1. ورزش‌کاران و مرشدین زورخانه‌های کاشان تا پایان بهمن‌ماه سال جاری طبق آیین‌نامه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی جمهوری اسلامی ایران رتبه‌بندی می‌شوند.

۲.  مقرر گردید با عنایت به اهمیت آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم زورخانه‌های شهرستان کاشان به همین مناسبت در ایام‌الله دهه فجر باشکوه‌تر و پر محتواتر برگزار گردد.

شایان ذکر است؛ طبق آیین‌نامه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی جمهوری اسلامی ایران، رتبه‌بندی ورزش‌کاران از سطح مبتدی تا کهن‌کسوتی انجام می‌گیرد.

ورزشکاران باستانی‌کار کاشان، برای دریافت رتبه باید مدارک خود شامل: مدارک شناسایی و ۴ قطعه عکس به انضمام مدارک و سابقه‌های ورزشی را طبق فرمی که در هیئت به آن‌ها داده می‌شود، تکمیل و تحویل هیئت شهرستان دهند و پس از تائید نهایی به هیئت استان ارسال نمایند.

این رتبه‌بندی طبق آیین نامه موجود فدراسیون برای نخستین‌بار است که در شهرستان کاشان انجام می‌گیرد.

ورزش‌های زورخانه‌ای، پهلوانی و باستانی، از ورزش‌های مخصوص ایرانی است. این ورزش‌ها علاوه بر طراوت و شادابی و سلامتی که برای ورزش‌کار به همراه دارد، دارای قاعده و قوانین جوانمردی و آداب خاص احترام است. از جمله قاعده‌های قابل توجه این ورزش، این است که ارتفاع در ورودی زورخانه‌ها کوتاه است تا ورزش‌کار هنگام ورود به حالت تعظیم به گود و سالن وارد زورخانه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.