باغ گیاه‌شناسی کاشان یک فرصت استثنایی برای منطقه است

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: باغ گیاه‌شناسی کاشان می‌تواند یک پایلوت کشوری بلکه جهانی برای خزانه ژن‌های گیاهی یا توسعه گیاهان دارویی در منطقه کویری کاشان با دمای تا ۶۰ درجه باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، محمدرضا خالدی شنبه ۱۹ آبان‌ماه در شصت‌و‌هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان خاطرنشان کرد: از آن‌جا که فقط ۱۳ باغ گیاه‌شناسی در کشور بوده و ۱۰ مورد از آن‌ها از بین رفته‌است، احداث باغ گیاه‌شناسی در کاشان می‌تواند یک فرصت استثنایی برای منطقه باشد.

خالدی تاکید کرد: احداث باغ گیاه‌شناسی کاشان تلاش و گامی برای حفظ و آموزش توسعه گیاهانی است که شاید در اذهان فراموش شدند و حالا می‌توان به‌عنوان یک بانک ژنی به آن استناد کرد.

وی، با اشاره به این‌که بسیاری از دانشجویان کشور نیز در بحث علوم گیاهی می‌توانند از این منبع استفاده کنند گفت: باغ گیاه‌شناسی کاشان فرصتی است تا این فضا بیشتر به مردم شناسانده و این ظرفیت ویژه گردش‌گری طبیعی با محوریت گیاهان دارویی و معطر بیشتر از قبل معرفی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان تصریح کرد: ضرورت دارد شورای شهر دستور خاصی صادر کند تا با حمایت‌های خود این فرصت استثنایی بیش از پیش شناسانده و مراحل تکمیل آن عملیاتی شود.

خالدی، باغ گیاه‌شناسی کاشان را عامل درآمدزایی و اشتغال در صنعت توریسم دانست و گفت: این باغ در کنار پتانسیل باریج‌ اسانس کاشان و اعلام آمادگی این شرکت دارویی می‌تواند به عنوان یک مرجع آموزش و تحقیقات ویژه گیاهان دارویی قرارگیرد.

وی بازدید اعضای شورا و شهرداران از این باغ را خواستار شد و گفت: کاشان نباید این فرصت ویژه را در سطح کشور با محوریت صنعت گردش‌گری طبیعی در حوزه گلاب، عرقیات و گیاهان دارویی از دست بدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.