بافت پارچه زربافت سنگ مرقد مطهر علی ابن محمدباقر(ع)

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی کاشان از بافت پارچه زربافت مرقد مطهر علی ابن محمدباقر(ع) خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان، محمد بینوا گفت: این پارچه را در ابعاد 2متر و 20سانتیمتر در 1متر و 10سانتیمتر «محمود تمتاجی» با همکاری «ابوالفضل کاظمی» و «مصطفی عطوف» هنرمندان کاشانی می‌بافند.

بینوا گفت: این پارچه اسلیمی و دارای ذکر صلوات به خط کوفی بنایی است و بافت آن به صورت از 6صبح تا 6عصر ادامه دارد و روزانه 8سانتی‌متر آن بافته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود کار بافت آن 10شهریور پایان یابد.

وی هزینه بافت این پارچه را 30میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در تار و پود این پارچه 100درصد ابریشم طبیعی به همراه گلابتون استفاده شده است.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی کاشان افزود: محمد تمتاجی که کار بافت این پارچه را بر عهده دارد دارای نشان اصالت یونسکو، نشان ملی کشور و نشان درجه یک هنری در رشته زری‌بافی است.بافت پارچه زربافت مرقد علی بن امام محمد باقر

علی بن محمد باقر(ع) فرزند بلا فصل امام محمدباقر(ع) پنجمین امام شیعیان است که در سال113 ه.ق به درخواست دوستداران اهل بیت از اهالی چهل حصاران و فین کاشان به این منطقه هجرت و پس از سه سال تبلیغ و ارشاد مردم، سال116 ه.ق به همراه تعدادی از اهالی منطقه بدست نیروهای حکومتی در دربند ازناوه کاشان به شهادت رسید.

پیکر مطهر علی بن محمدباقر(ع) در مشهد اردهال به خاک سپرده شد و آیین سنتی مذهبی قالیشویان در دومین جمعه مهرماه هر سال برای بزرگ‌داشت ایشان برگزار می‌شود.

مشهد اردهال در 45 کیلومتری کاشان واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.