باید وضعیت فرودگاه مشخص شود

رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی هرگونه تعامل و همکاری با سپاه را درباره فرودگاه دارد و آینده این محل مهم بوده و باید وضعیت آن مشخص شود.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، علی رسول زاده در دوازدهمین نشست رسمیشورا اظهار کرد: برخی اعضا شورا اطلاعی از چگونگی قرارداد شهرداری با فرودگاه در دوره چهارم ندارند در حالیکه قانون به صراحت وظایف شورا و شهرداری ها را مشخص کرده و باید آنچه که در این نهادها انجام می شود به صورت گزارش های شش ماهه به شهروندان اطلاع رسانی شود که متاسفانه در سال های قبل در زمینه فرودگاه انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه تمام شهروندان کاشانی می دانند که فرودگاه در مالکیت سپاه است افزود: از آخرین اطلاعی که داریم  هزینه های ماهانه فرودگاه با هزینه ای که باید بابت اجاره محل به سپاه پرداخت شود 250 میلیون تومان است در  حالی که  این مکان تنها ماهانه 45 میلیون تومان درآمد دارد.

رسول زاده خاطرنشان کرد: مجوزهای درخواستی نیروی هوا فضا سپاه با توجه به تفاوت مبالغ نیازمند کار کارشناسی است که پس از بررسی های لازم و یک جمع بندی،مصوب و دستورات لازم در این زمینه صادر خواهد شد.

 

مجید شمس عضو و خزانه دار شورای شهر کاشان گفت: در قرارداد شهرداری با فرودگاه چند نکته مبهم وجود دارد که باید از قبل با بررسی بیشتر رفع ابهام می شد که بر این اساس در دوره پنجم وضعیت فرودگاه و نحوه ارائه خدمات به مردم نیازمند بررسی های کارشناسی بیشتر در کمیسیون های شورا است.

 

سید مهدی ناظم رضوی  عضو شورا شهر کاشان اظهار کرد: توافق نیروی هوا فضا سپاه با شهرداری کاشان درباره فرودگاه تا سال ۱۴۰۰ است ولی سوال پیش می آید بعد از پایان این قرارداد تکلیف تجهیزات خریداری شده توسط شهرداری و ادامه فعالیت  فرودگاه چگونه خواهد بود؟

وی  با بیان اینکه باید با کمک به سپاه تلاش کنیم خدماتش را برای شهر ادامه دهد، افزود:  الان سالن ترمینال فرودگاه جای مناسبی نیست و در صورت ادامه فعالیت فرودگاه  باید بر اساس صورتجلسه زمان احداث آن قسمت نظامی و مسافربری آن جدا شود.

وی گفت :  ما آن روزی که فرودگاه را ساختیم صورتجلسه ای تنظیم کردیم که بر اساس آن  شهرداری کاشان در  فرودگاه وظایفی مانند ساخت و ساز و آسفالت را انجام دهد و سازمان هواپیمایی کشور ناوبری فرودگاه را فعال کند.

وی با بیان اینکه در آن زمان  بحث نیروگاه هسته ای هنوز به وجود نیامده بود، گفت: سازمان هواپیمایی کشور درباره اجرای این صورتجلسه طفره رفتند تا  با امضای صورتجلسه ای با هواپیمایی آسمان یک طرح تقرب نشست و برخاست برای هواپیماهای در مسیر جنوب را اجرایی کند.

ناظم رضوی تصریح کرد:  در زمان اوایل احداث فرودگاه با پرواز یک فروند هواپیمای فالکون از ازکاشان به اصفهان و حضور در استانداری اصفهان صورتجلسه ای در این خصوص تنظیم گردید.

این عضو شورای شهر کاشان ادامه داد: براساس این صورتجلسه  در زمان اسحاق جهانگیری استاندار وقت مقررمی گرددکه بخش قسمت جاده نطنز فرودگاه در اختیار سپاه و طرف دیگر جاده در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گیرد که شهرداری کاشان باید سرانجام این صورتجلسه را پیگیری کند.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: در نهایت به قول شما (برخی اعضا شورا) شهرداری فرودگاه داری نمی تواند بکند و  امروز در کارهای جاری خودش هم مانده است ولی شهردار باید درباره صورتجلسه آن زمان از لحاظ حقوقی اقدام کند و وضعیت آن را مشخص کند.

مسوول دفتر خدمات نیروی هوا فضا سپاه شهرستان کاشان در این جلسه اظهار کرد: در توافقاتی که در سال 93 با شهرداری درباره فرودگاه کاشان انجام شد با اجاره هشت سال  قرار بر گرفتن مجوزهای درمانی و تجاری در بلوار امام رضا (ع) به جای گرفتن مبالغ اجاره این مکان بود و وضعیت فرودگاه بعد از پایانواین قرارداد مشخص نیست.

 

شبان زیدی با تاکید بر اینکه هنوز مبلغی بابت اجاره فرودگاه کاشان توسط شهرداری پرداخت نشده است، افزود: بر اساس قرارداد مصوب شده بود که بر اساس مجوزهای ارائه شده به شهرداری در فرودگاه این نهاد شهری مجوزهایی برای خدمت رسانی به مردم کاشان به نیروی هوا فضا سپاه بدهد.

شبان زیدی با تاکید بر اینکه هنوز مبلغی بابت اجاره فرودگاه کاشان توسط شهرداری پرداخت نشده است، افزود: بر اساس قرارداد مصوب شده بود که بر اساس مجوزهای ارائه شده به شهرداری در فرودگاه این نهاد شهری مجوزهایی برای خدمت رسانی به مردم کاشان به نیروی هوا فضا سپاه بدهد.

 

 

بخش نخست دوازدهمین نشست شورای اسلامی شهر کاشان به بررسی لایحه تاسیس سازمان مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی اختصاص داشت که  اعضای شورا دغدغه ها و نقطه نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.

شهردار کاشان در دفاع از این لایحه گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده از میزان درآمد و هزینه سازمان مشاغل شهری در مدت فعالیت خود در سال  یک گذشته یک تراز مثبت 200 میلیونی داشته که باید با تشکیل قانونی و مجدد  این سازمان در زیر مجموعه شهرداری  اقدام شود.

 

سعید ابریشمی راد با اشاره به ساماندهی   مراکز شغلی و میادین وابسته به شهرداری کاشان گفت: به عنوان مثال آیا نحوه قرارداد بازار روز مهستان با شهرداری در شورا پذیرفته شده است در حالی که من هنوز مستنداتی در رابطه با چگونگی هزینه سرمایه گذار و نحوه بهره برداری آن ندیدم.

 

وی تصریح کرد: بر اساس توافق اولیه قرار بر هزینه 600 میلیونی سرمایه گذار در این محل بوده ولی وی مدعی هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی است  که با توجه به استفاده از مصالح بی کیفیت و کار ارزان این گونه به نظر نمی رسد.

 

ابریشمی راد خاطرنشان کرد: بازار روز مهستان 59 غرفه دارد که این غرفه ها ماهانه از 400هزار تا سه میلیون تومان کرایه داده می شود ولی شهرداری هیچ درآمدی از این محل هنوز نداشته است.

 

 

بخش سوم دوازدهمین نشست شورای اسلامی شهر کاشان به بررسی پیشنهاد اجرای طرح بام سبز برای شهرداری ها توسط “حمید چراغچی” فعال بخش خصوصی در حوزه انرژی بود که اعضا شورا سوالات و نظرات خود را درباره این طرح بیان کردند.

 

بر اساس طرح بام سبز که در زمینه تولید برق از انرژی خورشیدی است که شهرداری بدون پرداخت هیچ هزینه ای با سرمایه بخش خصوصی نسبت به تولید انرژی با رعایت شاخصه های محیط زیستی درآمدزایی خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.