با انرژی خورشیدی می‌توانیم برق تمام دنیا را تامین کنیم

رئیس دانشگاه کاشان کویر را از پتانسیل‌های منطقه کاشان برشمرد و اعلام کرد: با استفاده از پتانسیل کویر و با بهره‌برداری از انرژی خورشیدی، می‌توانیم برق تمام دنیا را تامین کنیم.

به گزارش دانشگاه کاشان «عباس زراعت» افزود: در همین راستا یک موسسه مطالعاتی بین‌المللی با کمک خیرین تاسیس‌شده و مطالعات خود را برای بهره‌گیری اقتصادی از کویر شروع کرده است.

وی به تشکیل میز صنعت در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این میز با هدف ارتباط هر چه بیشتر با صنایع و استفاده از فناوری‌های نوین برای ارتقاء کیفی محصولات صنایع تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه کاشان به قرارگرفتن دانشگاه کاشان در ردیف یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان، ۱۰ دانشگاه برتر کشور، رتبه نخست دانشگاه‌های کشور در نظام بین‌المللی تایمز، کسب رتبه ۱۰۹ جهانی در نظام رتبه‌بندی «گرین متریک»، رتبه دوم مدیریت سبز، رتبه نخست بهره‌وری پژوهشی، رتبه نخست در جذب خیرین، قرارگرفتن جزء ۵ دانشگاه برتر کشور در جذب دانشجویان خارجی و دیگر افتخارات دانشگاه اشاره کرد و افزود: گرچه دانشگاه کاشان در این شاخص‌ها بسیار پیش‌رو است، اما نباید فقط به این رتبه‌ها اکتفا کرد بلکه دانشگاه زمانی جزو بهترین‌ها می‌شود که بتواند مشکلات جامعه را حل کند.

زراعت تبادل اندیشه و همفکری مسئولان را برای توسعه منطقه حایز اهمیت دانست و افزود: همه ما باید سعی کنیم با راه‌کارهای مختلف، انگیزه را در بین مردم ارتقاء بخشیده و آینده پر امیدی را به مردم هدیه کنیم و در راستای توسعه منطقه بکوشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.