برای زمین‌های خارج از محدوده شهری پروانه ساختمانی صادر نمی‌شود

«مرتضی صادقی» معاون شهرسازی منطقه سه شهرداری کاشان گفت: برای زمین‌های خارج از محدوده شهری پروانه ساختمانی صادر نمی‌شود.

 

صادقی در برنامه رادیویی صبح سیلک با بیان این‌که امسال در منطقه سه شهرداری، ۵۹۰ پرونده مرتبط با ماده صد وجود داشت که نمی‌تواند آمار خوبی باشد خاطرنشان کرد: سودجویی دلالان و عدم بضاعت کافی مالی برخی شهروندان و ناآگاهی بخش دیگری از مردم در منطقه باعث تنش در حوزه شهرسازی می‎شود.

 

وی با اشاره به این‌که در حوزه شهرسازی به زمین‌های خارج از محدوده شهری و با کاربری غیرمسکونی پروانه نمی‌دهیم عنوان کرد: اما با این حال سودجویان با خرید زمین‌های کشاورزی و تفکیک آن‌ها در خارج از محدوده، زمین‌های تفکیکی را با قیمت پایین به برخی شهروندان می‌فروشند.

 

به گفته وی، شهروندان می‌توانند با مراجعه به واحد شهرسازی در هر منطقه استعلام لازم در خصوص ملک و یا زمین مورد نظر خود را دریافت کنند تا بتوانند با امنیت خاطر ملک مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

معاون شهرسازی منطقه سه شهرداری کاشان با اشاره به تصور برخی دلالان مبنی بر ساخت‌وساز به صورت غیرمجاز و سپس جبران آن با جریمه، آن را بهانه‌ای برای فریب مردم دانست و متذکر شد: این بناها که در نقاط مختلف نظیر کوی حسین‌پور و انتهای بلوار شهدا انجام می‌شود از هیچ‌گونه استحکام بنایی برخوردار نیست و در برابر زلزله بسیار آسیب‌پذیر است که می‌تواند جان شهروندان را به خطر اندازد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.