برخی لقلقه زبانشان ولایت است اما اهداف شخصی و گروهی را دنبال می کنند/ به من گفتند ضد ولایت فقیه/ جریان سیاسی اخلاق گرا باید شکل بگیرد/ به هیچ جریانی وابسته نیستم

سردار «ابراهیم راحمی نوش آبادی» در بین بسیاری از سیاسی ها به عنوان یک اصولگرا شناخته می شود اما خودش می گوید  اصولگرا به آن معنایی که در جریانات سیاسی وجود دارد نیست بلکه یک فرد ارزش مدار است.

 

او که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه کاشان کاندیدا شده بود، از بی اخلاقی های انتخاباتی ابراز تاسف می کند و معتقد است عده ای با ادعای ولایتمداری به دنبال رسیدن به اهداف سیاسی و حزبی شان هستند.

 

پایگاه تحلیلی خبری مشکات آنلاین در گفتگو با سردار راحمی که به بررسی تلاشهای او برای شکل گیری «جریان اخلاق مدار» در فضای سیاسی کاشان پرداخته است.

 

سردار، متولد سال 1340 صادره  از کاشان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت است.

 

تشکیل گروه های مقاومت علیه نظام طاغوت شاهنشاهی در نوش آباد و کاشان، عملیات های برون مرزی در د اخل عراق و جذب نیروی های مردمی  مخالف رژیم بعثی عراق و همچنین فرماندهی آنها جهت فعالیتهای پی در پی چریکی، حضور در جبهه به مدت 79 ماه در دوران دفاع مقدس و 34 ماه بعد از دفاع مقدس به منظور مقابله با منافقان در مرز های میانی ایلام،مهران و شلمچه تا جزیره، اجرای عملیات های مهم و سرنوشت ساز فتح 1 در کرکوک و فتح 4 و 5 در استان سلیمانیه ، مسئول قرار گاه عملیاتی جنگ نامنظم در استان ایلام، فرمانده حفاظت شخصیت ها در تهران (مجلس_ریاست جمهوری_قوه قضاییه) ، مدیریت پروژه تحقیقاتی قرار گاه رمضان و عملیات والفجر 4 و همچنین تهیه و تالیف حدود 10 جلد کتاب در خصوص عملیات های نامنظم، مشاور رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین دفتر  رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، تنها بخشی از کارنامه سردار راحمی است اما این کارنامه پُرعنوان، در رفتار و گفتار ساده و بی پیرایه او تاثیری نداشته است.

 

متن گفتگو مشکات آنلاین با سردار  راحمی بدین شرح است:

 

در جریان انتخابات از لزوم شکل گیری یک جریان اخلاق ­مدار در کاشان صحبت کردید. بعد از انتخابات، آیا تلاشی برای شکل­گیری این جریان انجام شد؟

کاشان به دلیل سابقه طولانی که دارد، شخصیت­های بسیار بزرگی را در دامن خودش پرورانده و در جهان اسلام و در جهان علم تأثیرات بسیار زیادی را داشته است. انتظار می­رود که در همه اعصار، شخصیت­ها و مسئولانی داشته باشد که در دنیا و در کشور تأثیرگذار باشند و حرف اول و یا حرف­های اول را بزنند.

متاسفانه مدتی است که مدیریت در کاشان تضعیف شده و مدیریتی که در همه زمینه­ها برنامه ریزی و  تأثیرگذاری داشته باشد وجود ندارد.

ما در انتخابات با این هدف وارد کارزار شدیم که  مردم را به صحنه بیاوریم و به کمک آنها و در حد خودمان یک جریان اخلاقی را ارائه دهیم که بتواند سرمشق باشد.

اما در انتخابات اخلاق رعایت نشد. ما تلاش کردیم این پیام را بر همه جریانها منتقل کنیم که باید بر سر اصول اخلاقی ائتلاف کنیم اما  فضای غالب انتخابات که متاسفانه با تفکر به هرشکل باید به نتیجه رسید و پیش رفت همراه بود، باعث شد که ما شاهد یک­سری بی اخلاقی­هایی باشیم که از کاشان، مسئولان و جریانات سیاسی چنین انتظاری نبود.

ما همچنان آن هدف را دنبال می کنیم. با دوستان زیادی هم صحبت می­کنیم. جریانات جدیدی در کاشان شکل گرفتند که بنا و مبنایشان بر این است که بتوانند تاثیر اخلاقی و ارزشی مثبتی در جامعه سیاسی کاشان داشته باشند.

امیدواریم که این جریانات تقویت شوند و توسط مسئولان و مردم عزیز کاشان حمایت شوند.

 

سردار راحمی چه نقشی در شکل­گیری این جریانات خواهد داشت؟

تا الان تلاشمان این بوده که افرادی که برای تحقق این هدف اظهار علاقه کرده اند را حمایت کنیم؛ در جلساتشان شرکت کنیم و در مسئولیت­هایی که داشتیم تلاشمان این بوده است که این­ها را حمایتشان کنیم.

 

شما  را به عنوان یک اصولگرا می­شناسیم. تعریف تان از اصولگرایی چیست؟

از مدرسه محمودیه که فعالیت­های سیاسی را شروع کردم هیچوقت سعی نکردم که وابسته به جریاناتی که دقیقا نمیشناسم و نمیدانم اهدافشان چیست باشم. دلیلش هم این است که انسان­ها همیشه در معرض خطا هستند، در معرض نیرنگ ­های شیطانی هستند و سعی کردم همیشه خودم باشم و تا الانم که دارم در خدمت شما صحبت می­ کنم همین موضع را دارم و بر اساس این ایده حرکت می­کنم.

از اول انقلاب احساسمان این بوده که امام با تفکراتی که خلاف اسلام ناب محمدی بود با هیچ کسی سازش نداشتند و در حال حاضر هم رهبری معظم. لذا تلاش ما این بوده که منهای جریانات مصطلح اصولگرا و اصلاح­طلب حرکت کنیم و تلاشمان این باشد که فقط حامی صدیق رهبری و تفکری که ناشر اسلام، ظلم ستیزی و مردم محوری است باشیم.

 

در ایام انتخابات عده­ای در جناح مقابل شما،دائماً تأکید می ­کردند که سردار راحمی از اصولگراهای تندرو هستند. واکنش شما به این صحبت­ها چیست؟

اگر بنده اصولگرای تند بودم که قطعا اصولگراهای تند از من حمایت می­کردند. قطعا من این تفکر را ندارم. من اصولگرا به آن معنایی که در جریانات سیاسی وجود دارد هم نیستم. من یک فرد ارزش­مدار بر اساس محورهای اصلی اسلام و تشیع ناب محمدی هستم.

 

چه شد که حاضر نشدید به ائتلافی که تحت این عنوان در کاشان وجود دارد بپیوندید؟

چون احساس نکردم که مسیر آقایان صحیح باشد. احساس کردم که انحراف در آنها زیاد است.

من فقط یک انتقادی بکنم. تعجب این است که من در جریان همه­ی اطلاعات سطح کلان کشور هستم، اطلاعات اصلی و درجه یک را دارم اما متاسفانه برخی در کاشان بر این موضع بودند که من ضد ولایتم و بر اساس این هم ما را تایید نکردند و بعدا هم به ما گفتند که کاشان و اصفهان می خواهند شما را عدم احراز بزنند.به من هم ثابت شد که واقعا بحث­های ولایت، وسیله ­است، نه انگیزه­ی واقعیِ دوستانی که دنبال این بحث­ها هستند.

لذا – منهای اینکه وظیفه خودم می ­دانستم که بیایم و خودم را ارائه بدهم – یک به اصطلاح داشته ه­ای هم برایم ایجاد شد. در واقع فهمیدم که اینهایی که لقلقه ­ی زبانشان ولایت است، این نیستند و حمایت از مردم، بهانه است و دنبال منافع شخصی و جریانی و به قولی حزبی خودشان هستند.

 

این اطلاع و آگاهی که در جریان انتخابات به آن رسیدید در رفتارها و کنش­های اجتماعی شما چه تأثیری خواهد داشت؟

صراحتاً عرض کنم که به این اعتقاد رسیدم باید محکم  به پای آنچه درست است بایستم و کاری به جریانات سیاسی نداشته باشم.

 

آیا برای انتخابات شوراها برنامه­ ای دارید و تصمیم دارید همفکرانتان را رهبری کنید؟

سعی­ ام بر این بوده است که این تفکری را که دارم، ترویج کنم؛ دوستانی که متوجه این بحث­ها شده ­اند – حداقل در صحبت­ها و مذاکرات – را در میدان بیاوریم.

تلاشمان این است که یک جریانی شکل بگیرد که منهای بحث منافع جناحی، واقعا به اسلام و مملکت و کاشان و به خصوص جوان­هایی که وارد میدان سیاست می شوند فکر کند. دنبال یک روش عملی و اجرایی باشند که باعث دلگرمی این جوانان بشود.

وقتی که ما از اسلام حرف می زنیم این جوانان رفتار ما را به پای اسلام می نویسند و لذا باید دقت کنیم.

تلاشمان این است که انشاءالله با عملکرد و رفتار خودمان حداقل جوانها را متوجه این موضوع کنیم که اسلام ناب آن اسلامی نیست که بعضی ها از خودشان نشان می دهند. مسلمان ناب، افراد مخلصی اند که درست عمل می­ کنند، درست فکر می کنند و برای رسیدن به هدفشان از هر وسیله ­ای استفاده نمی­ کنند.

1 نظر
  1. امین می گوید

    شیر مادرت حلالت سردار دلها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.