برگزاری دوره‌های آموزشی کاشان‌شناسی در کاشان

برگزاری دوره‌های آموزشی«کاشان شناسی» همزمان با فصل تابستان در فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مسئول گردشگری این سازمان گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به دنبال تفاهم‌نامه‌ای که در راستای رویکرد شهرداری کاشان برای احیاء آثار ملموس و غیرملموس تاریخی کاشان، بین دانشگاه، مدیریت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در زمینه تدوین و تالیف کتاب کاشان شناسی منعقدشده، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی «کاشان‌شناسی» نموده است.

«مهدی ژاله‌خواه» با تاکید بر این‌که یکی از تکالیف مدیران شهری آشنایی شهروندان با فرهنگ و گذشته شهر است، اظهار داشت: این دوره‌ها ویژه دبیران دوره متوسطه اول در فرهنگ‌سرای مهر آغاز شد تا دبیران، مربیان و مشاوران تحصیلی با گذراندن دوره‌های آموزشی ضمن‌خدمت و دریافت گواهی‌نامه معتبر، اقدام به آموزش دانش‌آموزان در مقاطع متوسطه تحصیلی نمایند.

وی گذری بر جغرافیا و تاریخ منطقه کاشان، آثار تاریخی پیش از اسلام، آثار تاریخی دوره اسلامی، گویش منطقه کاشان، فرهنگ و صنایع دستی و همچنین مشاهیر کاشان را از جمله سرفصل‌های دوره‌های آموزشی”کاشان شناسی” عنوان کرد.

مسئول گردشگری سازمان خاطرنشان کرد: در این دوره‌های آموزشی شرکت‌کنندگان ضمن حضور در کارگاه‌های آموزشی و همچنین بازدید از ابنیه و آثار تاریخی فرهنگی با مولفه‌هاي تاریخی، هنري و معماري بازار، آب‌انبارها، مساجد و زیارت‌گاه‌های کاشان  نیز آشنا می‌شوند.

ژاله‌خواه با اشاره به اینکه در این دوره‌ها تعداد150 نفر شرکت دارند افزود: دکتر محمد مشهدی، دکتر جواد قاضی، دکتر طیب رزاقی، آقای عباس تراب‌زاده وخانم زهرا ساروخانی از جمله اساتید دوره‌های آموزشی”کاشان شناسی” هستند.

دوره‌های آموزشی”کاشان شناسی”با مشارکت دانشگاه کاشان، اداره آموزش و پرورش، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به مدت یک هفته در فرهنگ سرای مهر برگزار می‌شود.تدریس کاشان‌شناسی در فرهنگ‌سرای مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.