برگزاری همايش ملی دانشگاه و تحريم در دانشگاه كاشان

رئيس دانشگاه كاشان از برگزاری همايش ملی دانشگاه و تحريم در اين دانشگاه خبر داد.

 

«عباس زراعت» نقش دانشگاه را برای مقابله با تحريم ها حايز اهميت دانست و افزود: دانشگاه‌ها وظيفه دارند به مردم و جامعه كمك كنند تا در برابر اين فشارها صدمه نبينند.

 

وي افزود: دانشگاه كاشان با كمك صنعتگران و وزارت علوم اين همايش ملی را برگزار می‌كند تا با كمك صاحب‌نظران و انديشمندان بتوانند راهكارهايی را برای  مقابله با تحريم‌ها و تورم‌های تحريمی در كشور ارائه کند.

 

وي با اشاره به تاكيدات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: شرايط خاص اقتصادی كشور، فرصت مغتنمی براي قطع وابستگی به خارج است تا صنايع از دانشگاه‌ها كمك بگيرند و با استفاده از توان علمی متخصصان، نيازهايشان را تامين كنند.

 

زراعت تحقق شعار دانشگاه جامعه محور را نياز امروز جامعه دانست و گفت: سعی می‌كنيم با برگزاری اين همايش و دعوت از افراد متخصص و صاحب نظر، زمينه های همكاری دانشگاه با صنعت و جامعه را بررسی و از اين فرصت تاريخی برای اعتلای كشور استفاده کنیم.

 

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه ها بايد بتوانند پاسخگوي صنعت باشند، اظهار اميدواري كرد: اين همايش كه اسفند ماه سال جاری با همكاری مؤسسه بين المللی سعيدی و وزارت علوم در دانشگاه كاشان برگزار می شود، بتواند در راستاي حل مشكلات جامعه و به خصوص تحريم ها مثمرثمر باشد.

 

رئيس دانشگاه كاشان به اقدامات «بسيار مثبت» وزير علوم در اين زمينه اشاره كرد و افزود: در هيچ دوره‌ای از آموزش عالی چنين ارتباط هدفمندی بين صنعت و دانشگاه به ويژه در زمينه فعاليت‌های بين المللی وجود نداشته است.

 

وي با اشاره به اينكه دانشگاه‌ها برای فعاليت موثر در حل مشكلات كشور نياز به آرامش دارند، خاطر نشان كرد: اگر دولت، مجلس و قوه قضائيه در ايجاد اين فضای امن و ثبات مديريتی به آموزش عالی كمك كنند دانشگاه‌ها نيز بهتر می‌توانند رسالت خود را انجام دهند.

 

زراعت با تمجيد از اقدامات نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی براي كمك به آموزش عالی و استمرار مديريت وزير محترم علوم گفت دانشگاه‌ها به اذعان تمامی روسای مراكز علمی هيچگاه در اين سطح از آرامش نبوده است كه نتيجه آن ، قرار گرفتن جمهوری اسلامی ايران در رتبه اول جهانی رشد علمی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.