بزرگ‌ترین فرصت برای تامین امنیت در اختیار نظام مردم هستند

فرماندار کاشان گفت: آوازه و شهرت کاشان همتراز آوازه ایران است و در هر حوزه‌ای که بررسی می‌کنیم، تاثیرات عمیق دانشمندان و علما و هنرمندان این خطه تمدنی هفت هزار ساله را شاهد هستیم.

به گزارش کاشان آنلاین، حمیدرضا مومنیان در دیدار با جمعی از دانشجویان دوره 28 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، میراث گران‌بهای علمی و فرهنگی حال حاضر کشور را نتیجه درهم‌آمیختگی تمدن و فرهنگ غنی ایرانی با ارزش‌های والای دین مبین اسلام ارزیابی و تصریح کرد: آن‌چه امروزه به دست ما رسیده حوزه‌ای فاخر و ارزشمند است که بخشی از آن حاصل قبل از اسلام بوده که پس از ورود اسلام به ایران نه تنها افول نکرده بلکه متعالی‌تر هم شده است.

مومنیانکاشان را به‌عنوان یکی از نخستین خواستگاه‌ها و پایگاه‌های شیعی در ایران برشمرده و اضافه کرد: حضور نخستین سفیر امامت و ولایت حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در این دیار گواه این دلدادگی به ائمه اطهار بوده‌است.

فرماندار در ادامه، حضور مردم در صحنه را رمز موفقیت و سربلندی نظام دانست و اظهار داشت: بزرگ‌ترین فرصتی که برای تامین امنیت در اختیار نظام است، مردم هستند و یکی از روشن‌ترین دریچه‌هایی که می‌توان در این حوزه گشود حوزه دینداری مردم است.

وی کاشان را نقطه طلایی جغرافیای ایران دانست و افزود: کاشان شهری “بزرگ نام” در یک جغرافیای کوچک است، مردمانی خونگرم که علی‌رغم توسعه و پیشرفت های نوین در سرزمین خود با پیوستگی عمیق فرهنگی و مذهبی، کماکان انسجام محلی و اجتماعی خود را حفظ نموده‌اند.

مومنیان در ادامه فضای سیاسی شهرستان را فضایی بالنده و فعال توصیف و اضافه‌کرد: با توجه به شکل‌گیری فضای سنگین سیاسی با حضور گروه‌های مختلف طی سالیان گذشته در کاشان، در دولت تدبیر و امید با اتخاذ رویکرد گفت‌وگو و معاضدت سیاسی و مشی اعتدالی، شاهد فضای آرام در عین حال فعال سیاسی در شهرستان هستیم و منازعات سیاسی به کمترین میزان خود در دوران پس از انقلاب رسیده است.

فرماندار استقرار گروه 840موشکی ارتش جموری اسلامی در منطقه شمال استان اصفهان را در راستای توسعه سطوح امنیتی کشور برشمرده و یادآور شد: استقرار این مرکز پیشرفته نظامی در منطقه آرامش‌آفرین بوده و موجب مباهات است، خوشبختانه شهرستان کاشان همواره از این حضور برای استحکام و قوام امنیتی خود بهره برده است.

دیدار دانشجویان دوره۲۸ دافوس آجا با فرماندار کاشان در راستای ماموریت محورشناسی این دانشگاه برگزارشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.