بسته ویژه بخشودگی عوارض شهرداری کاشان

مدیر درآمد شهرداری کاشان اعلام کرد؛ در آستانه فرا رسیدن سال‌گرد پیروزی انقلاب و اقدامی هماهنگ با برنامه‌های ستاد بزرگ‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بسته تشویقی عوارض شهرداری تدوین و با تصویب شورای اسلامی شهر اجرا می شود.


به گزارش شهرداری کاشان، عباس شافعی، گفت: در تدوین این طرح گروه‌های مختلف شهروندان مورد توجه واقع شده‌اند، به شکلی که در کدهای مختلف عوارضی از20 تا 100 درصد بخشودگی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمامی عوارض ساختمانی در این طرح از 25 تا 30 درصد، عوارض صنفی 20 درصد، جرایم دیرکرد عوارض خودرو 40 درصد، و جرایم دیرکرد عوارض نوسازی مشمول 100 درصد بخشودگی می‌شود،

شافعی اضافه‌کرد: در بافت‌های فرسوده راه‌کارهای تشویقی متفاوتی همچون 50 درصد تخفیف عوارض و تراکم مجاز مسکونی و تقسیط بلندمدت لحاظ می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که بخشودگی عوارض تنها در صورت پرداخت نقدی اعمال می‌شود، گفت: شهروندان در صورت عدم تمایل به پرداخت نقدی، می‌توانند بدهی خود را به صورت اقساطی نیز پرداخت کنند.

مدیر درآمد شهرداری کاشان تصریح کرد: در برخی کدهای عوارضی از جمله نوسازی، صنفی و خودرو، شهروندان به‌صورت میانگین 6سال به شهرداری بده‌کار هستند که امیدواریم با اجرای این طرح علاوه بر استفاده از بخشودگی‌ها، بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمایند.

وی با توجه به این‌که با شروع سال جدید به صورت معمول تعرفه‌های عوارضی 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد و برخی بدهی‌های قبلی مانند عوارض صنفی به قیمت تعرفه سال جدید محاسبه خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از این فرصت که آخرین طرح بخشودگی عوارض در سال جاری است، بهره‌مند شوند.

شافعی استفاده از ابزار و روش‌های تشویقی را سیاست شهرداری کاشان برای وصول بدهی‌های شهروندان دانست و افزود: استفاده از راه‌کارهای قهری و قانونی مانند ارجاع پرونده به کمیسیون ماده 77 و مهروموم ملک و قطع آب و برق که در قانون برای وصول مطالبات پیش‌بینی شده است کمتر به کار گرفته می‌شود.

بسته ویژه بخشودگی عوارض شهرداری کاشان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.