بنای کار دولت در مورد بیماری کرونا شفافیت است

فرماندار آران‌وبیدگل گفت: مجموعه دولت دوازدهم ضرورتی بر پنهان کاری در ارایه آمارها در مورد شیوع بیماری کرونا نمی‌بیند و بنای کار خود را بر شفافیت در ارایه اخبار در همه امور و به ویژه در مورد این بیماری قرار داده است.

 

اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: روزهای گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا در جهان، نگرانی‌هایی در بین مردم کشور و از جمله شهرستان آران‌وبیدگل ایجاد شد که موارد ابتلای آنفلوانزای فصلی و سرماخوردگی شدید را هم به اشتباه به بیماری کرونا ربط داده و موجب بروز شایعاتی شده است.

 

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونای جدید در این شهرستان ثبت نشده است.

 

فرماندار آران‌وبیدگل تشریح کرد: کارگروهی در بحث مدیریت بحران بیماری کرونا از ابتدای هفته جاری در شهرستان تشکیل دادیم تا موارد شیوع این بیماری را شناسایی کنیم و اقدام‌های پیشگیرانه را انجام دهیم.

 

وی اضافه کرد: هماهنگی‌هایی با اداره‌های مختلف از جمله اوقاف و تبلیغات اسلامی برای مدیریت تجمع‌ها و رفت‌وآمدها به اماکن متبرکه و مسجدها صورت گرفت و در این زمینه محدودیت‌هایی در به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

 

بایبوردی با بیان اینکه همه تدابیر پیشگیری از کرونا با همکاری نهادهای اجرایی و مشارکت مردم در این شهرستان اجرا شده است، تصریح کرد: لغو مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی، همایش‌های اداری، اجتماعی، مذهبی و تجمع مردمی، تعطیلی استخرهای دولتی و بازار روز و ضدعفونی کردن ارگان‌ها، اقامتگاه‌ها و خودروهای عمومی شهرداری‌ها از جمله این تدابیر بود.

 

وی بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا، برای مکان‌های پر رفت‌وآمد گردشگری شهرستان از جمله کویرهای مرنجاب و سیازگه و شهر زیرزمینی نوش‌آباد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال شد تا شرایط به حالت عادی برگردد.

 

فرماندار آران‌وبیدگل به انتقادها از تعطیل نکردن تالارهای عروسی و سفره‌خانه‌ها اشاره کرد و گفت: این مکان‌ها از سوی بخش خصوصی اداره می‌شوند که باید در نظر داشت در صورت تعطیلی دچار زیان می‌شوند اما در این راستا نیاز به ورود دادستان به عنوان مدعی العموم در راستای احقاق حقوق عامه است که مسوولان شبکه بهداشت شهرستان هم خواستار ورود دادستان به موضوع شدند.

 

وی به طرح موضوع برخورد با یک شهروند در یک مرکز بهداشتی شهرستان در شبکه مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: از صحت و سقم این موضوع خبری در دست ندارم؛ در چنین مواردی باید گزارشی مکتوب از سوی شهروند که با او برخورد نامناسب شده است به فرمانداری ارسال شود تا در صورت تایید تضییع حقوق شهروندان، با متخلفین برخورد قاطع صورت گیرد.

 

بایبوردی با بیان اینکه پیشگیری بهترین راه و آموزش کمترین هزینه در شرایط کنونی برای مقابله با این ویروس ناشناخته است، ادامه داد: در چنین شرایطی مسوولیت بهداشت اجتماعی ما بسیار بیشتر و سنگین‌تر شده است.

 

وی با تاکید بر خودداری رسانه‌ها از انتشار مطالب غیرواقع و شایعه‌ها که موجب نگرانی مردم می‌شود، یادآور شد: تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی مدرسه‌ها یا سایر موارد مشابه بر عهده ستاد ملی مبارزه با کروناست که همه ما تابع آن هستیم.

 

شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در آن کشور به ویروس مبتلا شدند و صدها نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 

این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده مانند رعایت فاصله منطقی با دیگران (دست‌کم یک متر)، خودداری از ازدحام جمعیت، روبوسی و دست دادن و شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

 

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با برخورداری از ۲ باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.