بیم از موج جدید کرونا

۱ – این‌که گفته شده عدم فعالیت صنوف ارائه‌کننده خدمات غیرضرور در کاشان تا ۲۲ فروردین تمدید شده، این سؤال را ایجاد می‌کند که کارخانجات و واحدهای صنعتی متراکم از حیث نیروی کار جزو کدام صنف هستند؟

 

شنیده شده که واحدهای صنعتی بزرگ و کارخانجات در کاشان از شنبه ۱۶ فروردین‌ماه فعال خواهند بود و ظاهرن طبق مصوبه ۱۴فروردین‌ماه در جلسه فرمانداری این مجوز به کارگاه‌ها داده‌شده از روز شنبه ۱۶ فروردین صرفن و موکدن و به شرط (رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت) اجازه بازگشایی و فعالیت دارند.

 

چرا با لفظ کارگاه به جای (کارخانه و واحد صنعتی) همه را دچار سرگیجه می‌کنیم؟! تکلیف ضمانت رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت در این کارگاه‌ها با توجه به تبعات سخت و جانکاه کرونا چه می‌شود؟

 

چرا خبر این مصوبه از سوی مسولان ستاد مقابله با کرونای شهرستان به شکل رسمی اعلام و در هیچ یک از رسانه‌های محلی کاشان منتشر نشد؟

 

۲ – اگر این طور باشد، از روز شنبه بیش از چند هزار کارخانه و واحد تولیدی صنعتی و هزاران کارگر در کاشان که بخشی از آن‌ها مهاجر و غیربومی و شاید تازه بازگشته از سفر هستند، مجدد مشغول کار می‌شوند و نگرانی بابت شیوع دور جدید کرونا در کاشان پربیراه نیست.

 

آیا همه این چند هزار واحد صنعتی اقلام بهداشتی و وسائل و ابزار ضدعفونی‌کننده دست و ماسک و ژل برای کارگران خود دارند؟

 

لابد از ۱۶ فروردین هم باید واحدهای گشت نظارتی برای سنجش و پایش مجهز‌بودن این کارخانه‌ها به وسائل و ابزار ضدعفونی‌کننده دست و ماسک و ژل در شهر مشغول فعالیت باشند!

 

بله؛ درک می‌کنیم. صاحبان شرکت‌ها و کارخانه‌ها هم حرف‌ها و توقعاتی دارند. تولید واحد برخی از آن‌ها حدود یک ماهی است که متوقف شده و شاید نفرین و تهدیدی هم نثار این قلم کنند! اما ای کاش ما هم کمی مانند کرونا بودیم و جدی بودن را از او یاد می‌گرفتیم!

 

راستی جناب استاندار! اینجا هم کاشان است. دومین شهر بزرگ محدوده تحت مدیریت شما از جانب دولت. لطفن کمی از اندوخته شفافیت، صراحت و شجاعت در تصمیم‌گیری‌تان را به مدیران تحت امر خود در کاشان هم منتقل کنید!

 

مهدی سلطانی‌راد – کانال وقایع اتفاقیه

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.