تبدیل کولرهای آبی به گازی مشکل آب منطقه را حل می‌کند

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، ضمن اشاره به حجم بالای مصرف آب کولرهای آبی تاکید کرد: کاهش تعرفه برق کاشان در دستور کار دولت قرار بگیرد.

به گزارش مهر، سیدجواد ساداتی‌نژاد یک‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۷ پس از گشایش طرح‌های نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان و چند طرح دیگر به‌دست معاون اول رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: کاشان دومین قطب تولید فرش جهان است اما صنایع کاشان از کمبود نقدینگی رنج می‌برند.

ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان افزود: این پروژه پیش‌رفت ۹۸ درصدی داشته است که با اعتبار کمی قابل حل است، در حالی که منطقه کاشان دارای شرایط بحران آب است و ایجاد بازار آب می‌تواند مشکل آبی کاشان را برطرف کند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد مزرعه خورشیدی در کاشان تصریح کرد: قطعی آب در کاشان به‌خصوص در تابستان معضل انکارناشدنی است.

وی با بیان این‌که ۷.۵ میلیارد لیتر آب مصرفی کاشان در تابستان توسط کولرهای آبی کاشان و آران و بیدگل مصرف می‌شود، تاکید کرد: تبدیل کولرهای آبی به گازی مشکل قطعی آب در کاشان و آران و بیدگل را حل می‌کند.

ساداتی‌نژاد با ارائه پیشنهاد تبدیل تعرفه چهار گرمسیری به سه گرمسیری گفت: هزینه برق مصرفی در کاشان نسبت به کل استان ۳۵ درصد گران‌تر است چرا که کوهای آبی در تابستان حتی در شب به‌دلیل گرمای زیاد روشن است.

بر پایه ابلاغیه وزارت نیرو، تعرفه‌ برق در بخش خانگی در قالب پنج جدول تعرفه مناطق عادی و ماه‌های غیرگرم مناطق گرمسیر، تعرفه ماه‌های گرم در مناطق گرمسیر 1، 2، 3 و 4 ابلاغ شده است.

بنا بر این جدول بیشترین بهای انرژی بدون احتساب اضافه پرداختی و تخفیف شرایط اختصاصی، به ازای هر کیلووات ساعت، به طور متوسط در مناطق عادی و ماه‌های غیرگرم مناطق گرمسیر، 1300 ریال و در ماه‌های گرم مناطق گرمسیر 1100 ریال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.