تجمعات غیرضروری تعطیل نشود، اقتصاد ضربه می‌خورد/ باید تکلیف اداراتی که کم‌کاری کردند مشخص شود

«عباس قپانی پور» معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان گفت اگر تجمعات غیرضروری در کاشان تعطیل نشود، معیشت مردم آسیب می بینید.

 

وی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی منطقه کاشان و آران و بیدگل از مسئولان دو شهرستان خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا متحد شوند.

 

قپانی پور گفت: وضعیت دانشگاه علوم پزشکی بدتر از اسفند است. مراجعات بیشتر شده و در سه طبقه بیمارستان بیماران کرونایی بستری هستند.

 

معاون فرمانداری با انتقاد از برگزاری تجماعت در سطح شهرستان گفت: تجمع در هیئات مذهبی، مساجد، رستورانها، فست فودی ها وجود دارد و حتی برای برخی از  مسئولان هم تجمع عادی شده و همه مانند اسفند به میدان نیامده‌اند. بستری‌های بیمارستان نشان می‌دهد ما چه در روضه و چه مسافرت و چه در سایر تجمعات پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌ایم.

 

قپانی‌پور در واکنش به سخن کسانی که وضعیت اقتصادی را مانعی برای اعمال محدودیت‌ها می‌دانند گفت: ما مسئول جان مردم هستیم و باید در میدان بایستیم. اگر این کار را نکنیم معیشت مردم هم به خطر می افتد. در کارخانه وقتی تعداد بیماران کرونایی زیاد شد کسب و کار لطمه می بیند. برخی از کارخانه دارها در این چند روز با ما تماس گرفته و اظهار نگرانی کرده اند.

 

معاون فرماندار تصریح کرد: حتی اگر به فکر معیشت مردم هستیم باید کرونا را مهار کنیم. اگر در توان کشور نیست که همه جا را قرنطینه کند، پس باید اجتماعات غیر ضروری را تعطیل کنیم. اگر برخی از تجمعات تعطیل نشود کارخانجات تعطیل شده و اقتصاد ضربه می بیند.

 

قپانی‌پور خطاب به حاضران در این جلسه گفت: برای حل بحث کرونا باید به کف جامعه رفت. جلسات دور میزی فقط برای هماهنگی ها خوب است. باید برای اصناف و هر اداره‌ای که کم کاری می کند تعیین تکلیف شود.  باید جدی بایستیم و از سلامت مردم دفاع کنیم.

 

معاون فرماندار افزود: در رابطه با کرونا لحظات تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشتیم. تلخ آن از بین رفتن عزیزان و رکود کسب و کار و شیرین آن همدلی و ایثار مردم بود که مصداق آن را در جبهه و جنگ دیدیم. سرمایه گذاران و هیئتها و خیرین در این مسیر کمک کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.