تسهیلات کارا به ۴۸ طرح روستایی اردستان پرداخت می شود


به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال اردستان گفت: سهمیه این شهرستان در سال 96 از طرح کارا مبلغ 40 میلیارد ریال بود که تا کنون نزدیک به 25 میلیارد ریال آن مصوب و قطعی شده است.
وی افزود: پرونده 73 طرح به میزان 460 میلیارد ریال تکمیل و به بانک های عامل ارسال شده که 11 برابر سهمیه شهرستان اردستان می باشد.
فرماندار اردستان بیان کرد: سه طرح ملی متقاضی دریافت تسهیلات نیز در شهرستان وجود دارد که پرداخت تسهیلات به کارخانه مقوا و کشتارگاه مرغ مصوب شده است.
وی عنوان کرد: میزان تسهیلات مصوب شده برای هر یک از این 2 طرح مبلغ 150 میلیارد ریال از تسهیلات طرح کارا (روستایی) است.
تاملی میزان اشتغالزایی این طرح ها را افزون بر 600 نفر اعلام کرد و افزود: پرونده طرح سوم با میران 190 میلیارد ریال تسهیلات فراگیر پیگیری می شود.
وی در ادامه یادآور شد: نظام اسلامی در 40 سال گذشته همه خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز، تلفن، راه، مدرسه و امکانات دیگر را به روستاها برده تا از تخلیه و مهاجرت جلوگیری کند اما به دلیل خشکسالی و فقدان درآمد مناسب، با پدیده مهاجرت از روستا رو به رو شدیم.
فرماندار اردستان تصریح کرد: این شهرستان از نظر تعداد روستا و منطقه دارای شرایط ویژه ای است و با پدیده مهاجرت رو به رو می باشد که برای بر طرف کردن این مشکل جا دارد که یک حرکت پیشتازانه انجام دهیم.
وی اضافه کرد: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در این راستا در دست تهیه است که پیش نویس آن در اختیار بخشداران و مسئولان اداره ها قرار داده می شود.
تاملی عنوان کرد: بخشداران مسئول پیگیری این طرح با همکاری دهیاران، شوراها، مسئولان اداره ها و افراد صاحب نظر هستند تا پس از بررسی و ارائه راهکار در یک ماه آینده، زمینه مناسب توزیع امکانات و تسهیلات به طور عادلانه تر و ایجاد اشتغال بیشتر در روستاها فراهم شود.
شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان بیش از 172 روستا دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.