تشکیل شورای هنر، موازی کاری نیست، حرکتی تکمیلی است

مشکات آنلاین – حوریه شیوا: سعید ابریشمی‌راد پیرامون تشکیل شورای هنر توسط شهرداری گفت: بر اساس وظایف، قوانین، مقررات و اختیارات شهرداری با اطمینان و قاطعیت عرض می‌کنم که گفته‌های افراد مبنی بر غیرقانونی بودن این شورا، هیچ معنایی ندارد.

او ضمن اشاره به اینکه تا به امروز انتقاد جدی از سمت کسی نشنیده، گفت:

کار شهرداری منحصر به خودش است. شاید این‌چنین به نظر بیاید که ما در حوزه ورزش با تربیت‌بدنی موازی کاری کرده‌ایم و یا در حوزه فرهنگ، با ارشاد موازی کار می‌کنیم، درحالی‌که این‌ها موازی‌کاری نیست، بلکه حرکاتی تکمیلی است.

او ادامه داد:  شهرداری به‌عنوان یک نهاد اجتماعی که هدف غایی آن توسعه است و بالاترین و مطمئن‌ترین توسعه هم مبتنی بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی است در حال انجام فعالیت است. بنابراین شهرداری خودش را متعهد می‌داند که در حوزه فرهنگ و اجتماع وارد شود. شورای هنری شهرداری کاشان هم موازی با هیچ حرکتی در هیچ کجا نیست، کما اینکه ما تاکنون چنین ساختاری را نه به طورغیر رسمی و ان.جی.او. و نه به‌صورت رسمی نداشته‌ایم. ما در شهرداری به دلیل وظایف ذاتی و مسئولیت‌هایی که در حوزه توجه به هنر و هنرمند در راستای تعالی ظرفیت‌های اجتماعی و توسعه فرهنگ عمومی داریم، به این نتیجه رسیدیم که یک شورای مشورتی از نمایندگان رسته‌های هنری مختلف تشکیل دهیم که اتفاق بسیار میمون و خوبی بود. این شاید یک حرکتی الگویی برای سایر شهرها باشد. این شورا، از روزی که شکل گرفته تا الان بسیار مفید بوده و من به آینده آن امیدوار هستم.

شهردار کاشان ضمن اشاره به اینکه همواره شعارش مبنی بر مدیریت مشارکتی و خرد جمعی بوده گفت:

ما که باید در شهر یکسری فعالیت‌های فرهنگی انجام بدهیم، پس چه‌بهتر که با دریافت نظر از متخصصین امر و متولیان امر گام برداریم و با آنها مشورت کنیم.

ابریشمی راد با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند این امر غیرقانونی است، گفت: لازم است از عده‌ای که تشکیل شورا را غیرقانونی می‌دانند، بپرسیم طبق چه مستنداتی چنین نظری دارند؟

بنده بر اساس وظایف، قوانین، مقررات و اختیارات شهرداری با اطمینان و قاطعیت عرض می‌کنم این گفته‌ها هیچ معنایی ندارد. من مخالفت یا انتقادی نشنیده‌ام، اگر هم‌چنین چیزی باشد، بسیار جای تعجب دارد که چرا باید چنین اتفاقی میمون و مبارکی به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.