تعامل دو طرفه میراث فرهنگی و شهرداری عامل افزایش بهره‌مندی مردم می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان: تعامل دوطرفه میراث فرهنگی و شهرداری عامل افزایش بهره مندی مردم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، علی رسول‌زاده، در  73مین جلسه رسمی شورا 1 دی ماه 97 با تقدیر از بیان نظرات شهردار که به صورت فنی و خوب بیان کرد با اشاره به اهمیت ارتباط و همکاری دوطرفه شهرداری و میراث فرهنگی در بافت تاریخی و موضوعات گردشگری گفت: این تعامل دوطرفه بهتر و بیشتر در عمل به قطع و یقین بهره‌مندی مردم کاشان را از آن را به دنبال خواهند داشت.

به گفته وی، ما همیشه ادعای تمدن بیش از هفت هزار ساله‌ای را داریم که پیشینیان ما در بخشی از کره زمین به عنوان نخستین ساکنان شهرنشینی ایجاد کردند و با سازوکار آن زندگی کردند و راضی بودند که اگر ناراضی بودند ما امروز نمی‌توانستیم پُز کاشان و عظمت آن را در دنیا بدهیم.

وی با تاکید بر این‌که رسالت ما حفظ و صیانت و نگهداری از میراث فرهنگی است گفت: ما باید ببینیم  برای فرزندان و نسل آینده چه می‌خواهیم بکنیم.

رسول‌زاده، ایجاد زندگی راحت را برای ساکنان بافت‌های تاریخی همانطور که در بافت تاریخی یزد و دیگر شهرها ایجاد شده است تاکیدکرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که ساکنان، خود مردم بومی و باانگیزه در بافت باشند.

وی با اشاره به خدمات بخش خصوصی و ایجاد برخی مراکز اقامتی و رستوران‌ها در بافت ضمن تقدیر از آن‌ها گفت: باید ببینیم چند نفر از ساکنان بافت یا وراث آن‌ها میل و رغبت به ادامه زندگی در بافت دارند؟

رسول‌زاده پرسید‌:  چرا باید گردشگر خارجی از فضای سنتی و بومی بافت تاریخی و گردشگری در مراکز اقامتی و خدماتی آن لذت ببرد اما مردم خود ما از آن دوری کنند؟

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان،  آیتم‌های بسیار خوب سفر یزد بویژه تعامل سازنده و بالای میراث و شهرداری آن‌ها در حفظ فضای سنتی و بومی بافت تاریخی‌شان را تاکید کرد و گفت: ما انتقادی نداریم و ضمن سپاس فراوان از همه خدمات و زحمات میراث فرهنگی اما باید بگویم بیشترین خدمات را شهرداری و مردم انجام دادند.

رسول‌زاده، دغدغه پاسخ‌گویی آن‌ها به عنوان نمایندگان مردم در برابر چالش‌های میراث فرهنگی را تاکیدکرد و گفت: اگر ما می‌خواهیم با انجام یکسری سازوکارها گردشگری داخلی و خارجی را توسعه دهیم و میراث و شهرداری مقابل هم قرار بگیرند نتیجتا مردم به هر دو بدبین شوند.

وی، با تاکید موکد بر تقدیر از همه مدیران میراث فرهنگی از زمان قبلی و سایر بزرگ‌واران تاکنون گفت: قبول کنید تا ما به سمت و سوی نگاه واقع‌بینانه در میراث نرویم موفق نخواهیم شد.

رسول‌زاده، تشکیل کارگروه تعاملی و هماهنگی مشترک میراث فرهنگی و شهرداری پیوست درخواست شهردار کاشان را تاکید کرد و گفت: من به عنوان داوطلب عضو این کارگروه توصیه می‌کنم میراث فرهنگی از تجارب اعضای شورا نیز که در معماری و شهرسازی تجارب و نظرات ارزشمندی دارند استفاده کند.

وی، طرح بحث موضوع به موضوع مسائل در این کارگروه را با دقت و توجه کافی یادآورشد و گفت: نتیجه تعامل خوب مجموعه میراث فرهنگی و شهرداری اینست که مردم در بافت تاریخی آن راحت و  روان و بانشاط و پویا زندگی می‌کنند.

به گفته وی، ما نیز دوست داریم به این نقطه از موفقیت و همدلی و تعامل سازنده برسیم و ما به عنوان نمایندگان مردم این مساله مهم را از میراث و مسئوان بالادستی آن خواستار هستیم تا عملیاتی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، تصریح کرد: برای این مهم حتی اگر نیاز به سفر اصفهان و تهران باشد برای این کار بدون هیچ‌گونه ملاحظه کاری و خارج از ضوابط آمادگی کامل داریم و وظیفه خود می‌دانیم.

رسول‌زاده، اظهارداشت: نباید کاشان، یک شهری که در دنیا قد علم کرده است گرفتار تنگ‌نظری‌هایی باشد که فرداروز علاوه بر این‌که مردم چوبش را بخورند انعکاس آن نیز در بیرون هم خوب نباشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.