تعداد کتاب‌فروشان یک چهارم تعداد ناشران در کشور است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه نشر شرایط مناسبی داشته و امید می‌رود به‌رغم محدودیت‌ها، امسال از نظر تعداد عنوان و تیراژ پربارتر و پرمحتواتر نسبت به سال گذشته باشد.

به گزارش ایرنا، محسن جوادی پیش‌از ظهر چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه ۹۷ در نخستین روز از هفته کتاب در کاشان، با تاکید بر تلاش‌ها برای ارتقای شرایط حوزه نشر افزود: نشر در ایران شرایط خوبی از نظر عناوین دارد، چنان‌که سال گذشته نزدیک به 100 هزار عنوان کتاب منتشرشد که رقم قابل توجهی است.

جوادی به حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز بخش قابل‌توجهی از کار، حمایت از نویسندگان است و در زمینه ارائه تسهیلات بانکی به این قشر، در هفته‌های آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: آماری از سرانه مطالعه بر اساس پیمایش‌های دقیق در کشور وجود ندارد. این کار در پژوهش‌گاه آغاز شده اما شرایط رضایت‌بخش نیست.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فرایند تولید کتاب بدون توجه به مخاطب و خوانده‌شدن، بی‌نتیجه است.

به گزارش ایرنا، تعداد ناشران دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک به 14 هزار واحد است که از این تعداد نزدیک به چهار هزار فعال و نیمه‌فعال هستند و تعداد کتاب‌فروشان نیز یک چهارم تعداد ناشران در کشور است.

آیین نواختن زنگ دانایی، برگزاری نشست خبری، دیدار و گفت‌و‌گو با جوانان و علاقه‌مندان کتاب‌خوانی و جلسه شورای اداری از جمله برنامه‌های روز نخست هفته کتاب در کاشان با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کاشان اسفندماه 96 به دلیل برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین آنها به عنوان ‘پایتخت کتاب ایران’ برگزیده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.