تلگرام فیلتر نشده است

در حالی‌که غالب افکار در همان دقایق اولیه ازکار افتادن تلگرام، به سوی فیلترینگ تلگرام در ایران چرخید؛ خبرهای سایت‌های غیرایرانی و همچنین شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد برخی از کاربران اروپایی و آسیایی هم با مشکل قطعی کامل تلگرام مواجه شده و این قطعی یک مشکل سخت‌افزاری در برخی سرورهای تلگرام است.

به نوشته وبلاگ ۱پزشک، که اخبار حوزه فناوری را پوشش می‌دهد، گزارش‌های منتشرشده از یک حمله گسترده DDoS بر علیه سرورهای تلگرام و اورهیتینگ خبر می‌دهند.

مدیر تلگرام در توییتر خود پیش از شروع قطعی تلگرام به کاربران گزارش داده بود که احتمالا در چند ساعت آینده، مشکل در یکی از سرورهای واقع در اروپا به خاطر داغ‌شدن بیش از حد عنوان،‌منجر به قطعی تلگرام خواهد شد.

یک پزشک علت اصلی قطع شدن تلگرام برای کاربران ایرانی، روسی، برخی کشورهای اروپایی و غیره؛ را تبعات ناشی از حملات گسترده DDoS به سرورهای تلگرام حدس زده است.

به نوشته این وبللاگ: حملات DDoS خطرناک‌ترین گونه حملات اینترنتی هستند که در آن هزاران کامپیوتر قربانی یا زامبی شرکت می‌کنند و با ارسال درخواست‌ها و بسته‌های شبکه به سوی سرورهایی خاص، سعی در از کار انداختن این سرورها دارند.

این حملات تمام منابع سخت‌افزاری یک سرور را به خود مشغول می‌کنند و باعث هنگ‌کردن، داغ‌شدن بیش از حد و عدم سرویس‌دهی صحیح می‌شوند.

«پاول دوروف» در توییتر خود وعده داده به‌زودی و در چند ساعت آینده این مشکل سراسری برطرف شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.