توجه به حفظ اصالت گلاب از سوی صاحبان صنعت ضروری است

مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: صاحبان صنعت گلاب باید به اصالت محصول توجه جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، «وحید مفید» پنج‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: اگر به این مهم از سوی دست‌اندرکاران تولید گلاب و عرقیات گیاهی توجه نشود، اصالت گلاب منطقه کاشان از بین خواهد رفت.

استفاده نامناسب از سم، کود و حتی آب در کیفیت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد
مفید با تاکید بر ضرورت ارتقای سلامت جامعه با توجه به مقوله پیشگیری و عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی سالم بیان کرد: برای برخورداری از غذای سالم باید فرآیند تولید از مزرعه تا سفره زیر نظارت باشد، زیرا استفاده نامناسب از سم، کود و حتی آب در کیفیت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت‌گرفته در برخی کشورها، می‌توان با شرایط خاص در کاشت گل محمدی، میزان مواد موثر در اسانس آن را تا ۲۰ درصد افزایش داد.

کاشان با ۹ هزار و ۵۰۰ تن محصول از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت، بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور را دارد و سالانه نزدیک به ۱۵ هزار تن گلاب مرغوب و ۲٫۲ تن اسانس طبیعی در یک هزار و ۶۰۰ کارگاه سنتی و ۲۸ واحد صنعتی این شهرستان تولید می‌شود.

شهرت، کیفیت و مرغوبیت فراورده‌های گلاب‌گیری و عرقیات گیاهی کاشان موجب رونق صنعت گردش‌گری به ویژه جذب گردش‌گران خارجی در سال‌های گذشته به این منطقه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.